Ze zijn er echt! - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu Ze zijn er echt! - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Ze zijn er echt!

Door: Anna en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 Juni 2006 | Canada, Tadoussac

Lieve mensen ik mag het spits afbijten, A Jullie zijn natuurlijk erg benieuwd naar onze [lees mijn] ervaringen op het water, we hebben ze gezien.... de walvissen.... en wel verschillende soorten, de beluga hebben we gezien met jong, daar wordt je stil van wat een prachtig gezicht als familie blijven ze bij elkaar dus je ziet er meteen al een stuk of tien. Fred is terug met wijn, daar ga ik mee bezig houden en hij gaat verder met het reis verslag, au revoir.

Het was inderdaad een prachtig gezicht. Naast de Beluga's hebben we nog twee andere soorten walvissen gezien, waaronder de Blackfin Tale, de op een na grootste walvissoort ter wereld. Vlakbij de boot kwam hij boven en werd op de sonar herkent als de Captain Cook, die twee jaar geleden in de baai van Tadoussac was gemerkt. Ze blijken namelijk ieder jaar op dezelfde plaats terug te komen om te jagen op voedsel. Het was een bijzondere ervaring. Nog een bijzondere ervaring was vanavond weer het razendsnelle eten. Nauwelijks de bestelling gedaan of de Soup of the Day stond alweer op tafel. Laatste hap genomen en daar was de pizza al, koffie besteld, gebracht met....... de rekening. In welgeteld 25 minuten binnen en buiten.
De planning voor de komende dagen is nu min of meer rond. Morgen gaan we met de ferry naar New Brunswick en slapen dan in Micimouchi. Vandaar gaan we door naar Halifax Nova Scotia waar we twee nachten verblijven. Dan door naar Annapolis Royal en vervolgens met de ferry (3 uur) naar St' Johns. Zo tegen dinsdag volgende week gaan we langzamerhand verder richting Toronto waar we de laatste paar dagen doorbrengen.

We houden jullie op de hoogte!

• 21 Juni 2006 - 05:56

Fred En Ans:

Het klinkt allemaal fantastisch wat jullie beleven. Uiteraard zijn we benieuwd naar alle foto's. Staan de walvissen er goed op?
    Groet en nog heel veel plezier.
    Michel en Wilma

• 21 Juni 2006 - 15:32

Tante Clas & Dick:

Leuk die landschapsfoto's. Maar ik wil er nog meer zien...! Wacht weer af tot het volgende bericht hoor. Veel plezier nog daar ver weg.
    groetjes

• 21 Juni 2006 - 16:31

Riek En Henk:

mooie landschapfoto' en grote auto's. gegroet en plezierige dagen.

• 21 Juni 2006 - 21:01

Wim En Lida:

Heb je al een hengel uitgezocht om een walvisje te vangen?
    Ned-Arg 0-0 was een bere wedstrijd.Geen bijzonderheden.
    Veel plezier nog en de groetjes aan Annadora van de oppassers.