Warm? - Reisverslag uit Toronto, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu Warm? - Reisverslag uit Toronto, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Warm?

Door: Anna en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

01 Juli 2006 | Canada, Toronto

Een rustgevende omgeving? Dat dachten we gisteren toen we in het Cosmopolitan in Toronto aankwamen. Waarschijnlijk wel, als men in Canada wat bewuster met energie om zou gaan. En zo ver zijn ze in onze ogen nog lang niet allemaal. Alle gebouwen en winkelcentra doen nog steeds hun uiterste best om de temperatuur binnen zo laag mogelijk te houden en dus is het dag en nacht een geraas van jewelste. Gaat de stad na zo ongeveer 2 uur ’s nachts in ruste, de airco’s gaan er dan nog eens extra tegenaan. Dus op onze slaapkamer, waar we voor de broodnodige natuurlijke ‘breeze’ minimaal een raam verplicht open hebben staan, was het vannacht een constant geruis van de airco’s van de omliggende gebouwen. Dat was wat minder, maar desondanks hebben we prima geslapen.

Vanmorgen hebben we de St’ Lawrence markt bezocht, een lokale markt waar bijna uitsluitend verse waar wordt verkocht, een beetje vergelijkbaar met de ouderwetse Halles de Paris. Verse moten vis, afgewisseld met beste stukken vlees, organische groenten en heerlijke broodjes. Nederlanders als we zijn, hebben we het Zen ontbijt geskipt (22 dollar pp voor wat ingestraald fruit en wat meergranen broodjes) en vervolgens op de markt lekkere verse koffie en broodjes gehaald en heerlijk buiten opgegeten. (kosten $7 totaal).
De rest van de dag besteed aan shoppen in het grootste winkelcentrum van Toronto, Eaton Center. Tenslotte hadden we nog wat bestellingen meegekregen. Geslaagd? De tijd zal het leren.
Vanavond als afsluiting heerlijk dineren met Nick. Lijkt ons erg gezellig. Onze vakantie zit er dan bijna op, nog een paar uur op de luchthaven, afscheid nemen van onze heerlijke Chevy en dan in 7 ½ uur weer naar huis. We kunnen dan terugkijken op een heerlijke reis door Canada. We hebben volop genoten van de overweldigende natuur en de altijd en overal even vriendelijke en behulpzame mensen. Een prachtig land, waar we zeker nog een keer terug zullen komen!
Groeten en tot snel weerziens
Anna en Fred