Back to the 70ties - Reisverslag uit Disentis, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Back to the 70ties - Reisverslag uit Disentis, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Back to the 70ties

Door: Anna en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

26 December 2008 | Zwitserland, Disentis

Zoals we jullie gisteren al melden, had Renzo voor ons op eerste Kerstdag vleesfondue in gedachten. Daarbij natuurlijk een frische Salat. Biggaand de foto, need I say more....... Toen kwam de fonduepan op tafel. Even leek het of we weerk terug waren in de jaren 70, gezellig fonduen rond de tafel, wij kunnen ons nog een foto herinneren met lang haar en een baard en een buurman met een hele dikke snor....... Al met al was het toch wel lekker en wederom niet vet dus (volgens Anna) erg gezond. Een afzakkertje later op de avond en weer heerlijk slapen. Vanmorgen werden we wakker van de sneeuwschuivers die langs het hotel de weg weer vrijmaakten. Want, echt waar,m het had vannacht weer gesneeuwd, een mooie verse laag sneeuw die weer heel wat beloofde voor onze Anna Wiberg die al weer stond te trappelen van ongeduld om de berg op te gaan. Ik heb deze keer de stoute schoenen aangetrokken en ben met eerst met Anna en daarna alleen doorgegaan met de stoeltjeslift, helemaal naar boven op meer dan 2100 meter. Wat was het daar koud! Minus 9 en een venijnige noordenwind maakte het daar absoluut niet prettig. Na een gespek met de medewerker van de stoeltjeslift ben ik maar snel weer naar beneden gegaan. Daar zag ik Anna de berg afsuizen, de sneeuw spoot onder de skies vandaan. En om het niet alleen verhalen te laten zijn, bijgaand ook een foto! Tenslotte zegt een beeld meer dan 1000 woorden. We hoorden overigens van meer mensen dat het op de top erg koud was en je alleen met een lange onderbroek het langer dan een paar minurten kon volhouden, zo koud was het de hele week nog niet geweest. Maar goed, een Gluhwein helpt daar uitstekend tegen en dus zijn we redelijk opgewarmt weer naar beneden gegaan. Voor morgen en de komende dagen wordt sneeuwvrij en zonnig weer voorspeld, dus zowel voor een laatste dag skieen/wandelen/zonnen als de terugreis op zondag ziet het er prima uit! Overigens is een deel van onze Belgische familie vertrokken en kunnen we wellicht vanavond genieten van een iets rustiger diner, zonder ADHD+ Lars en zijn broertje! Jullie horen/lezen het morgen als wij verslag doen van onze laatste dag hier in Disentis!

• 26 December 2008 - 17:00

Co Van Den Oever:

Anna en Frederik

We zien die foto voor ons.
    Snorren, baarden en jonge koppies. Oranje/bruine inrichting. 't Was vooral gezellig toen. Heel gezellig. Hier in Nederland zijn we apetrots op Anna. Wat een kwiek wijf. Begin volgende week is ze van harte welkom op het Tilanuspark. Het ijs ligt dan weer op de vijver voor ons huis. Ad timmert nog wel even een koek en zoopie tent. De pakken Chocomelk en koek staan klaar. Een oude loper gaat dienen als kluunplek, regelrecht van de vijver naar onze koek- en zoopie tent. Lieve schatten, geniet nog even daar en doe alvast goede conditie op om de nodige rondjes te maken op "onze" vijver.
    Groeten.