De ontmoeting - Reisverslag uit Soglio, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu De ontmoeting - Reisverslag uit Soglio, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

De ontmoeting

Door: Anna en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

29 Mei 2011 | Zwitserland, Soglio

Zittend in de zon op het terras van Stua Grande aan een heerlijke Erdinger Weissbier (eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het al mijn derde is!) het reisverslag van zondag. Vanmorgen na een prima ontbijt de keuze gemaakt om er een autoloze zondag van te maken. Dus met de benenwagen (en de mijne is niet zi best meer) een wandelroute uitgekozen. Op naar de volgende plaats op de berg via de 'Panoramic Route'. Na een kilometer maar weer besloten om toch voor een andere route te gaan want het stijgingsprecentage werd toch wel iets te veel. Andere route gepakt en ja hoor, na een kilometer: afgesloten! Dus maar weer terug en via Stua Grande gekozen voor een tocht door het Kastanienwald. Erg leuk om te doen en veel geleerd over de kastanjes in deze streek. Dit is een van de armste streken in Zwitserland geweest waar men vroeger alleen kastanjes at (300 kilo per jaar) omdat er verder niets voorhanden was. Na de wandeltocht zijn we met de busnterug naar Soglio gegaan. Erg relaxed en leuk om ook eens mee te maken. Daarna op het terras gewacht op onze vriend Henk die vanuit Lugano ( waar hij woont) met zijn moeder en haar vriendin door de bergen aan het touren was. Hadden onderhand alle passen in de omgeving gezien en erg genoten. Weerzien was fantastisch. Hadden elkaar al meer dan tien jaar niet gezien en dus heel veel bij te praten. September zien we elkaar weer want dan racet hij op Zandvoort en dat moeten we meemaken. Zo dadelijk staat het diner weer op het programma, glaasje wijn er bij een alles komt goed. Morgenochtend worden we in ieder geval niet om zeven uur wakker om ons te herinneren dat het zondag is zoals vanmorgen. Om zeven, acht en negen uur beierden de klokken vlak voor ons raam dat het een lieve lust was.

Morgen gaan we richting Olmo Gentile. Henk had nog wel allerlei alternatieve routes, maar we houden ons gewoon aan TruusTomTom.

Morgen meer!

• 29 Mei 2011 - 21:14

Mirella:

Klinkt allemaal heerlijk als vakantie!! de glaasjes wijnen vloeien rijkelijk dus alles komt goed haha..
    Goede reis morgen weer met de DomDom.
    Liefs,
    Dochters

• 30 Mei 2011 - 16:27

Marjan :

Leuk om jullie te volgen, ik heb zoiets nog nooit gedaan.Ik zit tegenwoordig elke dag wel even achter mij laptop. Ik wordt nog eens een echte nurd. Zo te lezen is het wel een straf om daar te zijn. Al dat bier en eten is niet goed voor Fred. Het moet allemaal mee de bergen op. Wees voorzichtig, groetjes van ons allen.