Weer een nacht in Zwitserland - Reisverslag uit Altdorf, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Weer een nacht in Zwitserland - Reisverslag uit Altdorf, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Weer een nacht in Zwitserland

Door: Ans en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

04 Juni 2011 | Zwitserland, Altdorf

Helaas vandaag met de kap dicht moeten rijden. Toen we vanmorgen na een prima ontbijt vertrokken uit de Borgo kwamen ons de donkere wolken al tegemoet. Vlak voor Milaan leek het er nog een beetje op, daarna kwam het weer gestadig uit de lucht vallen. Daarbij zakte de temperatuur naar een bedenkelijke 16 graden, dus geen daklozen dag! Richting Luzern via de Gotthard betekende echter wel 72 mimuten vertraging (maar waarom zou je naar de TomTom luisteren), over de Gotthard pas was echter geen optie omdat die dicht in de wolken en de sneeuw lag. En zonder winterbanden met een Porsche door de sneeuw rijden leek ons geen aanlokkelijk idee (en wij weten zeker dat Michel het met ons eens is!). Dus maar aangesloten in de file en 73 minuten later de Gotthatd tunnel in. En wat schetst onze verbazing? Direct na het uitkomen van de tunnel (overigens 18 kilometer.....) scheen de zon en liep de temperatuur op tot een voor ons ongekende hoogte van 26 graden. Hotel gevonden, ingechekt en direct naar buiten op een terras aan de Erdinger. Heerlijk opwarmen.

Vanavond ontdekt dat, hoewel toch nog redelijk dict bij Italie, de tomaten weer als vanouds, dus waterig smaken. Doet ons toch wel weer direct terug verlangen naar de Borgo en het heerlijke smaakvolle eten daar. Derde week september maar voor een lang weekend boeken? We zullen zien!

Morgen hopelijk met de kap open naar Amstenrade en Vaalsbroek, dan weer op weg naar Varsseveld. Wij hebben genoten van de vakantie tot nu toe, genoten van jullie reacties en zodra we weer afreizen....... we melden ons!

Het 'enge beest' overigens was een baby schorpioen die zich verschanst had in onze kamer in de Borgo. Volgens Ed deden ze geen kwaad an als ze dat al deden was het niet meer dan een wespensteek..... (maar ja, Ed had wel meer verhalen)

• 05 Juni 2011 - 08:52

Mirella:

Hier valt de regen inmiddels met bakken uit de hemel.. pff wat een weer.
    Jullie zijn alweer op weg. Groetjes aan de meisjes van Amstenrade :)
    Tot snel!

• 05 Juni 2011 - 13:56

Wilma:

We waren vanmorgen een beetje bang dat jullie het Fred en Ans weer mee terug hadden genomen. Gelukkig is de zon hier toch nog gaan schijnen. Nu lekker met een wijntje in de tuin.