Van amphicar via Porsche Zentrum Lorrach in Luzern - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Van amphicar via Porsche Zentrum Lorrach in Luzern - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Van amphicar via Porsche Zentrum Lorrach in Luzern

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 Juni 2013 | Zwitserland, Luzern

Wellicht kunnen sommigen van jullei het zich nog herinneren, de Amphicar. Een uitvinding uit de vorige eeuw (we worden oud) waarmee je je zowel over de weg als over het water kon verplaatsen. Welnu, onze 'Elfer' kan dat ook! Gisteren op weg naar Loorach werden we halverwege verrast door een ontzettende hoosbui, vergezeld van kmetterend onweer, hagelstenen en zo ontzettend veel water op de weg dat het wel leek alsof we over het water heen scheerden. Veel duitse autobaancollega's kozen de vluchtstrook als tijdelijk verblijf, onze elfer bleef keurig in het spoor en met zo'n 50 km per uur vervolgden wij onze weg. Wel spannend met een zicht van niet meer dan 20 meter, maar alles beter dan aan de kant van de weg stilstaan. Na de hoosbui (die volgens ons met rasse schreden richting Achterhoek trok) werd het een stuk beter en komnden we onze weg weer met een 'normale' snelheid vervolgen. Wel werd het steeds warmer, niet alleen buiten maar ok in de auto. Wat bleek, de airco had het begeven. Kap dicht, buiten 30 graden en binnen alleen maar warme lucht, dat was geen pretje. Dus de kap maar open en de snelheid op de autobahn aangepast. Uiteindelijk kwamen we zo rond een uur of half zes in Lorrach aan.

Na even acclimatiseren op weg naar onze traditionele stube waar de schnitzel al weer op ons stond te wachten. De porties waren nog groter dan gewoonlijk, bijna niet op te krijgen maar wel erg lekker. Ondertussen hadden we ook contact gehad met Porsche assistance die ons verwees naar de Porsche dealer in Lorrach.

Dus, vanmorgen na het ontbijt en afscheid van Villa Elben op naar het Porsche Zentrum Lorrach. 'Möchten Sie eine kaffee?' en anderhalf uur later was het euvel verholpen. Een paar euro's armer (dan maar een avond McDonalds) en gekoeld op weg naar Luzern. Deze keer via de binnenwegen en (het was eens geen ansenfredweer) met de kap open door de binnenlanden. Mooie tocht met onderweg een heerlijke lunch. Brot mit Fleischkäse, maar wederom een portie waar je met recht 'U' tegen zei.

Aangekomen in Luzern ons verwonderd over het hotel. Een soort design doolhof waar je wanneer je de verkeerde lift neemt volledig kan verdwalen. Maar wel heel mooi en prima om de stand te verkennen. Vanmiddag dus maar een begin gemaakt met een rondvaart over het Vierwoudstedenmeer. Mooie vergezichten en een prima begin van de Luzern ervaring.

Na een aperitief op het dakterras heerlijk Italiaans gegeten bij (hoe toepasselijk) La Cucina. Espresso Doppio en we zijn weer bij de tijd om het verslag te schrijven. Morgen weer een dag en weer nieuwe verhalen!

• 21 Juni 2013 - 22:58

Lida En Wim:

Die onweersbui waar je over schreef, daar hebben we een behoorlijk staartje van mee gekregen. Dat het onze kant kwam had je aardig gelijk in. Fijn dat de airco het weer doet. Veel plezier jullie.

• 21 Juni 2013 - 23:05

Co Van Den Oever:

Regen...... Nu moet het maar eens afgelopen zijn met jullie reisjes naar oorden waar het veel te groen is. Waar veel te veel varens groeien. Waar beekjes kolkende rivieren worden. Met zo'n cabrio onder je kont stuur je volgend jaar naar het oord waar wij ons nu bevinden. Gewoon warmte en zon. Geen schnitzels, maar tapa's. Geen design onderkomen, maar een mooie finca op het platteland. Gebruik deze vakantie maar eens om tot bezinning te komen.
    Maar toch een ontzettend fijne vakantie gewenst. Lieve groet Co.

• 22 Juni 2013 - 08:47

Mirella En Niek:

Weer een leuk verhaal van zo te horen een mooie reis. En wat een service van Porsche :)
    Geniet van het mooie weer!

• 22 Juni 2013 - 11:30

Annelieskaljee :

Vaarn vaarn auf der autobahn!!
    Heel veel plezier!