Van Berlusconisimo naar de rust - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Van Berlusconisimo naar de rust - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Van Berlusconisimo naar de rust

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Juni 2013 | Italië, Olmo Gentile

Zo rond het Como meer kun je toch niet ontkomen aan het stereotiepe Italiaanse haantjes gedrag. Kleine Berlusconietjes (ongetwijfeld allemaal met minder geld) draven heen en weer en hebben allemaal een niet aflatende behoefte om zich op een of andere manier in de kijkerd te spelen. Al is het maar door met een opschrijfblokje en een potloodje heen en weer te lopen, je kamernummer te vragen, het vervolgens met veel bombarie doorgeven aan een collega die vervolgens op niet mis te verstane wijze de laagste in rang (geen gouden knopen op zijn witte kelnerspakje) de opdracht geeft om mevrouw en meneer op tafel 10 subito te voorzien van koffie. Toch wel heel boeiend om dat als nuchtere (ja, het was nog vroeg) hollander te zien tijdens ons laatste ontbijt in Moltrasio.

Met ze zon op onze bol reden we dakloos naar de Piemonte. Heerlijk voor een groot deel binnendoor, genietend van de omgeving begeleid door de grom van de zescilinder. Gewoon volop genieten. Een korte tussenstop voor een espresso en een latte macchiato en door naar de Borgo Vallone. Alsof we nooit weg waren geweest, een warm welkom door Ed en Natasja, Mopper en Diva en de drie poezen. Het grote rusten kon beginnen. Maar we zaten nog geen uurtje buiten gezellig bij te kletsen of de lucht betrok, het werd donker en het begon.......te regenen. Een echt 'ansenfredweer' momentje. Gelukkig deze keer maar een kwartiertje, de zon kwam door en tijd voor boeken lezen aan het zwembad.

's Avonds heel traditioneel naar de Pizzeria om heerlijk buiten te genieten van de eenvoudige maar bijzonder smaakvolle Italiaanse volkskeuken.

En nu, naar buiten kijkend, ons opmaken voor een heerlijk ontbijt buiten, een hele rustige dag (we hebben dat verdiend vinden we) en vanavond een heerlijk diner op de Borgo wat we afsluiten met een bubbeltje in de hottub die Ed voor ons vandaag gaat opstoken. Heel vervelend allemaal.

Natuurlijk is hier op de Borgo de afgelopen winter weer van alles gebeurd, daarover morgen meer!

• 25 Juni 2013 - 09:18

Mirella En Niek:

Gelukkig te horen is het er nu eens mooi weer en komen jullie af van het 'ansenfredweer' Maar goed ook want om in juli ook in de regen te gaan zitten, zou zonde zijn haha

Geniet daar van alle verwennerij bij de Borgo.

• 25 Juni 2013 - 09:35

Co:

Eindelijk een verhaal waar ik me in kan vinden. Gewoon dingen die kunnen gebeuren. Nou ja, van die gouden knopen .....
    Nu weer terug op het bekende nest en genieten van het goede Italiaanse leven.
    Heerlijk. Spanje is prachtig, maar het is natuurlijk geen Italië.
    Veel plezier en geniet.

Co.

• 25 Juni 2013 - 16:20

Michel & Wilma:

Hoi Fred & Ans,
    We kunnen ons alles erbij voorstellen hoe het moet zijn geweest om met de kap open en de 6 pitten in de nek door het Italiaanse land te rijden:-).
    Toen jullie begonnen te schrijven over donkere wolken en regen sloeg bij ons gelijk de schrik op het hart...het zal toch niet waar zijn?!?!? Gelukkig bleek het een storm in een borrelglas water...houden zo!
    Wij doen het hier wel met somber/koud zomerweer met daaraan toegevoegd...regen:-(.
    Geniet van de dag rust, mooie wijnen, lekker eten en het warme bubbelbad (wel handjes boven water).
    Groetjes
    M&W