Elke dag verplicht naar deMcDonalds? - Reisverslag uit Lencloître, Frankrijk van Fred Meij - WaarBenJij.nu Elke dag verplicht naar deMcDonalds? - Reisverslag uit Lencloître, Frankrijk van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Elke dag verplicht naar deMcDonalds?

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 Juli 2013 | Frankrijk, Lencloître

Jullie zullen bij het lezen van de titel wel denken: Zijn die de Meijtjes gek geworden, kunnen ze niet meer koken, heeft het huis dat ze gehuurd hebben geen keuken, zitten ze op een speciaal dieet, hebben ze Happy Meals nodig om een prettige vakantie te hebben? Nee hoor, niets van dat alles, het is gewoon een kwestie van geen WiFi en dus geen internet hebben. Onze nationale provider KPN lijkt hier absoluut geen dekking te hebben en wat we ook probeerden, geen verbinding, geen telefoon en geen internet. Gelukkig hebben we nog een andere provider (de ansjovis van de knuffelhollander) die hangend uit het raam van het torentje ons nog in staat stelt om via een minimale verbinding contact te houden met de buitenwereld. Gelukkig maar, anders hadden we echt dagelijks de McDonalds moeten bezoeken om onze stukjes te versturen.

Na gisteren afscheid genomen te hebben van onze morsige obers na een volledig ongeorganiseerd ontbijt gingen we op weg naar onze bestemming. Niek had nog wel een teleurstelling achter de rug, het zwembad waar hij zich (samen met Oma) op had verheugd was dicht vanwege onderhoud. Nu ja, onderhoud……. om half tien lieten ze een automatische zuiger zakken in het water en dat was het dan. Om dat 's morgens om half zes te doen (toen ze ook de golfbaan opreden met een grasmachine) hadden ze niet bedacht. Het zijn en blijven Fransen.

Na een voorspoedige reis werden we in Lencloitre ontvangen door de eigenaresse van la Haute Barge. Een mooi onderkomen met voldoende plaats voor iedereen en een heel groot zwembad. Ommuurd, dus de kinderen kunnen de hele dag doen en laten wat ze willen zonder dat we de kans lopen dat ze ons ontsnappen.

De Limburgse tak van de familie voegde zich zo rond half vijf bij ons wat leidde tot een gezellige rosé-zit onder de enorme kastanjeboom op de binnenplaats. En natuurlijk gingen de kinderen direct het zwembad in.

Het is hier fantastisch (waar heb ik dat eerder gehoord?) en we weten zeker dat we ons hier prima gaan vermaken.

• 21 Juli 2013 - 22:09

Michel & Wilma:

Hoi Fred, Ans en rest daar,
    Vanuit een bloedheet Hilversum (absoluut geen klagen hoor!), weer even een reactie.
    Steeds vaker komen wij tot de conclusie dat ons kneuterige landje weldegelijk voorop loopt als het om wifi gaat. Als we ons landje dan weer vergelijken met bij. Aziatische landen, dan lopen we inmiddels al weer achter. Wat Frankrijk betreft...die gaan op kop als het gaat om van West-Europa een museum te maken. Gelukkig heeft het land wel verstand van lekker eten en soms best wel aardige wijnen.
    Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie stekkie daar.
    Groetjes, geniet van het goede/warme leven en tot het volgende bericht.
    M&W
    Ps. Kijk uit bij het zitten onder de boom...ik heb ook weer een teek te pakken en zit weer vrolijk onder de antibiotica.

• 21 Juli 2013 - 22:20

Richard:

Het is de 21 eeuw Mac opa's zijn erg populair go with the flow. Dan hebben de kinderen wat en ondertussen Fred grijp je kans. Maak een account aan bij foursquare en wordt bugemeester van MacD. Google er maar eens op.