Strippen op tafel en de lastige BH sluiting - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Strippen op tafel en de lastige BH sluiting - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Strippen op tafel en de lastige BH sluiting

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

23 Juni 2014 | Italië, Olmo Gentile

Na een heerlijke nacht zonder ruisende bergbeken en andere slaapverstorende geluiden ons verslapen. Een goed teken zo op de eerste dag van de echte uitrust vakantie. Zon scheen, temperatuur OK, dus Anna op weg naar het zwembad voor de aan haarzelf beloofde 30 minuten zwemmen. Met als bonus een heerlijk ontbijt met door Ed zelfgebakken brood en notentaart. Daarna nog even lezen en met Natasja en Ed in de Dodge Nitro op naar La Cascinone voor de zondagslunch. Wat een prachtige lokatie, bovenop een heuvel met uitzicht over de wijnvelden. Daar aangekomen werden we bijzonder hartelijk begroet door de ober die toch wel erg veel aandacht aan Natasja schonk en haar begroette als een oude bekende. Dat bevreemde ons omdat ze naar haar zeggen slechts éénmaal het restaurant had bezocht. Maar goed, daar kwamen we nog wel achter.

Genietend van het uitzicht en de zon kregen we een aperitief van het huis, een spumante. En daar kwam het verhaal over tafel. Een fles wijn is voor Natasja (en voor de meesten van ons) geen probleem, Spumante heeft op haar een totaal andere uitwerking. Drie glazen en ze ziet volgens haar zeggen de wereld aan voor een krentenbol. Toen ze dus de vorige keer in La Cascinone waren (na een intensieve wandeling) kwamen de spumantes zo hard aan dat ze voordat iemand het kon tegenhouden op de tafel stond te dansen en (naar ze ons tussen neus en lippen toevertrouwde) eigenlijk alleen een klein probleempje had met de BH sluiting. En dan verbaasd zijn dat de ober haar als een oude bekende begroette??

Overigens zorgden we ook tijdens dit bezoek weer voor de nodige paniek in de bedienende staf en de keuken omdat we blijkbaar een verkeerd menu hadden gekregen. De gerechten die op ons menu stonden (en die we dus uitgekozen hadden) bleken niet tot het zondagsmenu te horen en de menukaart die we hadden gekregen was opeens in geen velden of wegen meer te bekennen. Maar alles kwam goed en we hebben heerlijk gegeten. Daarna nog een kort bezoekje aan de wijnkelder (helaas konden we er niet uitgebreid rondkijken omdat een hele familie de kelder had afgehuurd voor een communiefeestje) en toen weer op naar de Borgo waar we heerlijk in de zon hebben liggen uitbuiken.

Het is nu kwart over acht, Anna is zwemmen, de Borgo ontwaakt langzaam, de zon komt er langzaam doorheen, kortom: het wordt weer een prachtige dag! Vanavond Nederland - Chili kijken met zijn allen.

Morgen nieuws over een nieuw fenomeen in de Borgo wat we nog nooit eerder hebben meegemaakt, het klitgedrag!

• 23 Juni 2014 - 09:06

Natasja:

tja deze keer is de 1% toch ietsje meer geworden ha ha ha

• 23 Juni 2014 - 09:37

Michel & Wilma:

Hoi F&A,
    Zo horen jullie even niets van ons en ineens 2 berichten achterelkaar.
    De titel was wel een lokkertje...alle gedachten gingen uit naar Ans! Gelukkig (of jammer)...het was niet Ans maar Natasja.
    Dit nu allemaal wetende zijn we uiteraard zeer benieuwd naar de volgende update...het klitgedrag.
    Groetjes, veel plezier en houd de eer van de Nederlanders hoog.
    M&W

• 23 Juni 2014 - 09:51

Co Van Den Oever:

Ik heb sterk het idee dat Fred zijn "dikke duim" heeft teruggevonden. Ga zo door. Ik geniet ervan.

• 23 Juni 2014 - 17:29

Peter:

Wat een lijdensweg weer, zo te lezen. En de Spumante bij Ans blijkbaar wel goed gevallen? Ik lees tenminste niets over uitspattingen van haar kant. En klitgedrag...........ik heb daar wel een beeld bij, maar laat me graag verrassen. Kannie wachten!
    A&P