Kapje open kapje dicht - Reisverslag uit Flüeli, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Kapje open kapje dicht - Reisverslag uit Flüeli, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Kapje open kapje dicht

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

31 Augustus 2015 | Zwitserland, Flüeli

Kapje open, kapje dicht

Na een fantastisch afscheid-welkom feest bij onze nieuwe buren hebben we na een woeste onweersnacht precies volgens planning om 7 uur Varsseveld verlaten. Zonder persen ging alles mooi in de 911 (we leren het wel) en na langzaam warm gereden te hebben ging bij Oberhausen het gas er op. Niet voor lang want we werden kilometer na kilometer met wegwerkzaamheden geconfronteerd. 'Wir bauen für Sie', prima maar moet dat dan op twintig plekken tegelijk? Maar goed, het zondagsverkeer was niet al te druk dus we konden mooi doorrijden. Ondertussen begon de zon al flink te schijnen en liep de temperatuur snel op dus bij de eerstvolgende raststatte de tank weer gevuld met Racing 102 en de kap opengedaan. Maar jongens wat werd het heet, 35 graden op een gegeven moment dus na 200 km mer de kap open hebben we hem maar snel weer dichtgedaan en genoten van de airco. Morgen zien we wel weer verder.

Via een heel bijzondere weg (de wegen van TomTom zijn soms ondoorgrondelijk) einde van de middag aangekomen op onze tussenstop, Hotel Klausenhof in Flueli-Ranft. Simpel, degelijk, schoon en dat was het dan. Maar een tempo dat ze er hier op na houden, Mensch. 'Suppe, Guten appetit, Fertig?, Gemischter Salat, Hat's geschmeckt?, Zuricher Geschnetzeltes, Fertig? Noch etwas als dessert? Nein, nur Kaffee, Bitte, hat's Ihr gefallen?, die Rechnung en dat allemaal in een tijdsbestek van amper 45 minuten. We hebben het sneller meegemaakt (zie onze verhalen uit Canada) maar dit komt zeker op de tweede plaats.

Vervolgens nog maar een korte wandeling gemaakt en vroeg onder de klamme lappen. Vandaag via Andermatt en de Gotthart op naar de Borgo. Morgen dus weer nieuwe belevenissen.

• 31 Augustus 2015 - 20:02

Co Van Den Oever:

Dag lieve Achterhoekers,

Het welhaast traditionele weekje "ansenfred.waarbenjenu" gaat weer van start.
    Ik bereid me voor op verhalen die niet waar kunnen zijn. De grote duim van Fred......
    Vandaag een zeer geloofwaardig verhaaltje. Saai. Dat kan beter Fred.
    Verras me morgen maar.
    Ondertussen wachten wij hier in de Achterhoek op het noodweer dat eraan schijnt te komen en.......op de spannende verhalen van morgen.
    Veel plezier, goede reis.
    Groet,
    Jacoba.

• 31 Augustus 2015 - 21:23

Richard:

Aha ansenfred en route,

Maar wel een vreemd begin, gas d'r op en dan kan je in race mode 102? De Polo van ons doet al 180 in z'n 4. Is de 911 soms vergroend? Krijg je dan geld terug van de overheid ipv minder bijtelling? Gaan we op de kleintjes letten ansenfred?

Goed ik zal het wel niet begrepen hebben, laten we het daar op houden.

Wat ik goed snap is de haast bij het eten, die Zwitserse frank is zo duur ze willen zo gauw mogelijk jou geld in hun zakken, zoveel touristen zien ze niet meer tegenwoordig. Leer die Zwitsers niets over bankieren dat kunnen ze wel. Maar ach tegen wie zeg ik dat.

Enfin we wachten af wat er morgen gebeurd op de flanken van die matten.

Groet uit de wetlands,
    Richard