Mevrouw de Vries - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Mevrouw de Vries - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Mevrouw de Vries

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Juni 2016 | Italië, Olmo Gentile

Het geheim van Mevrouw de Vries

De kadaverlucht houd ons bezig. En ons niet alleen, de gehele Borgo crew is wanhopig op zoek naar de oorzaak van de dan weer wel en dan weer niet aanwezige kadaverlucht bij de ingang. Zoeken met Diva de speurhond heeft nog niets anders opgeleverd dan een half aangevreten rib van een ree, verder niets. En wat het vreemde is, de haard van de geur lijkt zich keer op keer te verplaatsen. Zou het dan toch een weer nieuw geheim van de Borgo gaan worden?

Maar eerst even de dag van gisteren. Met de kap dicht (het was 35 graden) hebben we een bezoek gebracht aan Serravalle Scrivia, de designer outlet. Heen via de autostrada en terug via de binnenwegen. Zeker via de binnenwegen blijft het een prachtige rit. 's Avonds onder het genot van een heerlijk glas witte wijn nog tot heel laat buiten gezeten, echt genieten. Vandaag zien we de eerste wolken verschijnen, de voorbodes van mogelijk onweer vanavond. We zullen het zien, tot dan is het heerlijk uitrusten aan de rand van het zwembad.

Maar terugkomend op de geur. Samen met Natasje zijn we nog even de gastenlijst van de afgelopen periode nagelopen en hebben ontdekt dat er wellicht wat niet in de haak is met het verblijf en het vertrek van Mevrouw de Vries. Zij was hier met haar man een aantal weken geleden en plots vertrokken. Weliswaar 1 dag voor het officiële vertrek dus tot op vandaag niet echt alarmerend. Maar het vreemde was wel dat vanaf het moment van vertrek er niets meer van mevrouw de Vries was vernomen. Navraag bij de bank (er stond nog een drankrekening open) leerde dat ook de bank de afgelopen weken niets meer van Mevrouw de Vries had vernomen. Vreemd, dus Mister Google maar ingeschakeld om wat meer over de achtergrond van Mevrouw de Vries te weten te komen. En wat schetst onze verbazing? Ze was hier in de Borgo helemaal niet met Meneer de Vries maar met een volkomen vreemde. Weliswaar voorgesteld als Meneer de Vries maar hij leek er in de verste verte niet op. Natuurlijk was het ons wel opgevallen dat ze erg veel met elkaar spraken toen ze hier waren en vaak op de meest vreemde momenten hun kamer opzochten maar dat laatste gebeurd hier wel vaker in de zinnenprikkelende omgeving van de Borgo. Daar was dus verder ook geen aandacht aan geschonken. Nu kwam echter alles wel in een heel ander daglicht te staan. Zou Meneer de Vries er achter gekomen zijn en naar de Borgo zijn gekomen? Zou hij Mevrouw de Vries en Meneer Onbekend naar het hiernamaals hebben geholpen en ze niet diep genoeg begraven hebben? Vragen te over dus, wij gaan ons vandaag dus ook niet vervelen want het geheim van de geur en Mevrouw de Vries moet opgelost worden.

Geen relmuizen dus meer deze keer, maar weer een ander vraagstuk waar we ons op stuk kunnen bijten.

• 25 Juni 2016 - 16:58

Eric:

Ik weet het zeker! Het is de butler, met de kaarsenstandaard in de salon!

• 25 Juni 2016 - 17:07

Mirella:

Het begint steeds meer op een Agatha Christie te lijken haha De butler lijkt mij dan inderdaad de meest voor de hand liggende dader.

Gelukkig genieten jullie tussen de moordscenarios ook nog van de vakantie. Altijd leuk om te horen dat het hier zeikt van de regen en niet boven de 15 graden is. Dus enjoy!

• 25 Juni 2016 - 21:11

Co:

Reis je een paar dagen wifi-loos door Europa en als je dan weer in de geciviliseerde wereld bent aangeland lees je de meest wonderlijke verhalen over een overspelige mevrouw de Vries die de bloemetjes buiten heeft gezet meneer Onbekend. Geef haar eens ongelijk....

Toch heb zeer sterk het idee dat het jullie kans gezien hebben om in de veel te kleine kofferruimte van jullie "Ford" het Cluedo spel mee te nemen.
    Echter, zolang er geen lijk of misschien wel lijken gevonden zijn, gaan kolonel Mustard, prof. Plum, ds. Green, Scarlett, mrs. White of de weduwe Peacock, vrijuit.

Ik concludeer dat de Borgo misschien te saai voor jullie wordt. De fantasie gaat met jullie op de loop. Of is het misschien zo dat jullie een proef ballonnetje oplaten om te zien of zo'n griezel-scenario een nieuw "verdien-profiel" voor de uitbaters van de Borgo kan worden in de toekomst.
    Wat het ook is, de zenuwen gieren door mijn lijf.

• 26 Juni 2016 - 09:24

Peter :

Mevrouw de Vries of niet, ik lees daarnaast toch wel iets heel bedreigends; de kap dichtlaten omdat het een beetje warm is. Dat is toch geen gedrag voor een dakloze? Ik weet niet wat die Borgo met jullie doet, maar binnenkort maar eens even een stevig gesprekje voeren.