De eerste echte aanwijzing - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu De eerste echte aanwijzing - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

De eerste echte aanwijzing

Door: Fred

26 Juni 2016 | Italië, Olmo Gentile

Meneer de Vries en zijn overspelige echtgenote houden ons bezig. Wat is er nu daadwerkelijk gebeurd? Is het nu meneer de Vries die de geur veroorzaakt, is het Mevrouw de Vries of is het de minnaar? Vragen die de gehele dag door ons hoofd spelen en niet alleen ons, het heeft de gehele Borgo in zijn greep. Zo erg zelfs dat je bijna zou vergeten dat er hier nog zo veel anders te zien en te beleven valt.

Na weer een dag zon en zwem zijn we gisteren voor het diner naar San Giorgio Scarampi gereden. Typisch Italiaans restaurant bovenop de bergkam met een prachtig uitzicht. De bestelling van de Carne Cruda werd direct gevolgd door een druk gehak in de keuken, dus verser kon het niet. Mooi glas wijn erbij, wie doet ons wat. Kort ritje terug naar de Borgo en lopend naar onze suite sloeg de schrik ons om het hart. Zo vanuit het niets zagen we een in het wit geklede gedaante op ons afkomen die, gebruikmakend van onze schrik, direct het hazenpad koos. Veel te snel om iets te kunnen herkennen. In het schaarse licht vonden we echter wel een voetafdruk van een van Bommel sportschoen maat 44. De opkomende gedachte dat wij hier wel eens te maken konden hebben met of Meneer de Vries of de minnaar was niet ver bezijden de waarheid want even verderop vonden we ook nog een in de haast achtergelaten pakje stroopwafels, hoe Hollands kun je het bedenken.

Duidelijk werd het dus wel dat de kadaverlucht steeds meer veroorzaakt lijkt te worden door (delen van) Mevrouw de Vries. Meneer de Vries of de minnaar lopen hier dus mogelijk nog rond, op zoek naar elkaar of wanhopig proberend de bewijzen van een mogelijke moord te verdoezelen. Dat laatste zou ook de verklaring kunnen zijn voor het dan weer wel en dan weer niet ruiken van de geur van een ontbindend lichaam.

Vanmorgen aan het ontbijt alle aanwijzingen nog maar eens naast elkaar gelegd en verschillende scenario's met elkaar doorgenomen. Wat ons daarbij opviel was dat de katten van de Borgo (Grappa, Bachi en Pasta) een aardig dikke buik hadden en heerlijk in de schaduw volledig uitgeteld lagen te slapen. Zouden zij wellicht ook van een stukje van Mevrouw de Vries hebben genoten? Opeens viel ons ook op een stukje stof wat aan de poot van Grappa was blijven hangen. Stof met een hele bijzondere kleur waarvan Ed zich direct kon herinneren dat Mevrouw de Vries een shawl had in die kleur. Opgeteld bij de gedaante die wij gisteravond tegen kwamen is het nu toch wel bijna zeker dat Mevrouw de Vries al dan niet geholpen het heden voor het eeuwige heeft verwisseld. Vandaag staat in de middag voor de wijnproeverij een grootscheepse zoektocht op het programma dus wellicht kunnen we jullie morgen meer vertellen over wat er zich nu toch precies heeft afgespeeld in de Borgo.

• 26 Juni 2016 - 17:00

Annelies Kaljee:

Bel Bones !!

• 27 Juni 2016 - 08:54

Michel & Wilma:

Hoi F&A,
    Allereerst goed te lezen dat jullie zulk mooi weer hebben...hier is het een beetje anders:-(.
    Wel schokkend dat jullie als "daklozen" de kap dicht houden als het weer te mooi is. Daar moeten we de 9e maar eens een hartig woordje over spreken onder het genoten van...
    En dan mevr. De Vries...het mirakel van de Borgo. Het houdt zo te lezen de gemoederen goed bezig. Zo te lezen is ze ondeugend geweest en zo zie je maar dat heeft (mogelijk) zo zijn/haar gevolgen. We gaan het beleven wat er van mevr. De Vries terecht is gekomen. Dartelt ze nog rond of is ze verworden tot...
    Groetjes en veel plezier.
    M&W

• 27 Juni 2016 - 10:24

Co:

Jammer dat jullie na een jaar van hard werken, nieuwe knie, afronding verhuizing etc. etc. niet het "la dolce vita" gevoel hebben dit keer. Ook wij waren in Italië en wij hadden dat meteen op dag één. Het meest gruwelijke dat wij beleefden was onze eigen schuld. We bestelden bij Sandro, de plaatselijke pizzabakker in Anfo, een visje. Zo stom. Zelden heb ik zo smerig gegeten. Pizza bakken oké, maar Sandro heeft van eten koken geen (Parmezaanse) kaas gegeten. Maar met een litertje rode wijn erbij ...
    Ik maak me uiteraard ook zorgen om het lot van de familiedrama Vries, maar eigenlijk nog meer zorgen om de inkoop van wijnen. Vorige jaren werd ik exact op de hoogte gehouden welke wijnen er in de "Ford" gepropt moesten worden. Welke druif, welk jaar, welke wijnboer etc. etc. Ik vrees dat ik het ik het na de vakantie in Varsseveld met een Lidl-slobber-wijntje moet doen. Pak de auto zou ik zeggen en rijdt alle wijnboeren in de wijde omgeving af en sla ruim in. Het geef afleiding in de bizarre situatie waarin jullie terecht zijn gekomen en onze vriendschap zal na de vakantie nog hechter worden met een goed glas wijn...eigen import uit Pimonte...