Mevrouw de Vries krijgt een vervolg - Reisverslag uit Varsseveld, Nederland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Mevrouw de Vries krijgt een vervolg - Reisverslag uit Varsseveld, Nederland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Mevrouw de Vries krijgt een vervolg

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

12 Juli 2016 | Nederland, Varsseveld

De afgelopen week hebben we nog nagenoten van een heerlijk verblijf in Italië. Lekker thuis, lekker zonder agenda de dag indelen, genoten van de afscheidsmusical, onze kleinzoon op bezoek (met een nieuw Hoverboard), een evaluatie van onze Italië avonturen met vrienden onder het genot van de wonderlijke combinatie van een van der Valk menu (met kers) en Italiaanse Chardonnay van Borgo Marigliano en als afsluiting de Daklozentocht in het weekend. Dat laatste verdient wellicht een nadere verklaring. Tenslotte moet niet het idee ontstaan dat we met een aantal daklozen op stap gaan naar het jaarlijkse daklozenfestival op Stroombroek. Nee, met twee bevriende stellen, allen in het bezit van een Porsche Cabrio, maken we al jaren eens per jaar een tocht door een deel van Nederland met de kap open. Begon het als een dagtocht, het evenement is nu uitgegroeid tot een tweedaagse waarbij diner wordt gevolgd door een (in vele gevallen noodzakelijke) overnachting. Deze keer waren W&M belast met de organisatie (in het kader van de privacy gebruiken we in dit verhaal alleen de initialen). Na een heerlijke Tompouce, koffie en broodjes gingen we op stap naar……….. Dat was inderdaad een verrassing. Al maanden waren we bestookt met (nep)foto’s over de plekken waar we langs zouden komen maar deze waren volstrekt onvoldoende om ons ook maar enig idee van de uiteindelijke bestemming te geven. Strand was een sterk vermoeden maar ook niet meer dan dat. Voor alle zekerheid hadden we alle deelnemers maar voorzien van een strandsetje, beter voorbereid dan met lege handen op het strand staan. Via Loosdrecht, Bloemendaal, Haarlem en Santpoort was de eerste koffiestop een lommerrijk restaurant in Santpoort Zuid. Helaas kwam op dat moment ook het hemelwater naar beneden dus dakloos was er even niet meer bij. Na de koffie zwierven we verder door Noord Holland waar M&W ons verrasten met een mooie route die een goed beeld gaf van het Noord-Hollandse landschap. Dat we ondertussen nog de plek van onze verlovingsfoto en het huis van onze stokoude tante Griet passeerden was een mooie onverwachte bijkomstigheid. Uiteindelijk parkeerden wij de bolides netjes achter elkaar langs de dijk in Neck. Voor A&P was de bestemming nu helemaal duidelijk. Rietorante Mario, een begrip in de wijde omgeving en (met een Gault Milaut) een mooie plek in de Lekker. Na wat discussie met de eigenaar over de aanwezigheid van onze mascotte Dotje de ruwharige teckel (een vaste waarde tijdens de daklozentocht) tijd voor een heerlijk glas witte Italiaanse wijn op het terras. Daarna opfrissen en aanschuiven aan het 7 gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Wat hebben we genoten en gelachen. Een topavond, zeker in de wetenschap dat we niet meer de auto in hoefden en dus volop van de wijn konden genieten.

Tijdens het diner kwam uiteraard mevrouw de Vries nog even aan de orde (W&M en A&P zijn ook trouwe lezers van onze verhalen). We namen alles nog eens door en lieten als afsluiting nog een paar foto’s zien welke wij tijdens de ontmoeting met ‘de Vriesen’ hadden gemaakt. Bij een van de foto’s kreeg het gezicht van W een heel verbaasde uitdrukking. “Maar dat is Ben Belder” riep ze “die werkt bij ons op kantoor! Maar geen van de vrouwen op de foto herken ik als de vrouw waarmee hij altijd naar personeelsfeestjes komt” Dat was natuurlijk een hele vreemde constatering die het verhaal van de vier in Italie wel in een heel ander daglicht stelde. Tijd voor nader onderzoek dus. Maar niet op dat moment, de alcoholspiegel was al van een zodanig niveau dat helder denken niet meer aan de orde was dus werd Mevrouw de Vries geparkeerd.

Na een prima overnachting, een prima ontbijt en een prachtig zonnetje hebben we de bolides weer opgestart en onze daklozentocht vervolgd. Via de Oude Zuiderzeedijk (prachtige route alleen jammer van al die eigenwijze en weg-opeisende fietsers), de dijk Enkhuizen Lelystad naar de afsluitende laaflokatie in Harderwijk. Mooi uitzicht op het binnenhaventje, lekker koel Radlertje of Rosétje ging ieder weer zijns weegs. Een heerlijke tocht, prima gezelschap, lekker eten en drinken, dank aan de organisatie!

Tijd voor nader onderzoek naar Ben Belder en zijn connecties met Mevrouw de Vries. Wie is die Ben Belder? Wie is de vrouw waar hij mee in Italië was? Wie is de vrouw waar hij mee op personeelsfeestjes komt? Wat is de rol van de tweelingzus van Mevrouw de Vries? Allemaal vragen waarop wij in de komende weken proberen antwoord te krijgen. Stay tuned zouden we zeggen!