Voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Varsseveld, Nederland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Varsseveld, Nederland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen in volle gang

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

13 Juni 2017 | Nederland, Varsseveld

De voorbereidingen voor de reis naar Italie zijn weer in volle gang. Dit keer niet via de geëigende weg naar de Borgo maar via Mont-Vully en twee dagen in Turijn. Uiteraard zullen we jullie weer allemaal op de hoogte houden van onze belevenissen. En dat gaat weer wat worden want de berichten uit de Borgo beloven niet veel rust. Zo hebben we jullie vorig jaar achtergelaten met de nodige raadsels rondom het al dan niet verdwijnen van Mevrouw de Vries, het mogelijke overspel en de rol van de tweelingzus. Het geheel blijft omgeven met raadsels maar één is er opgelost. Mevrouw de Vries is echt naar het hiernamaals. Afgelopen winter is Diva (de labrador van de Borgo) op een ochtend aan komen lopen met een bot wat later het dijbeen van Mevrouw de Vries bleek te zijn. Het hoe en wat is echter nog in nevelen gehuld, al lijkt het er op dat er het afgelopen jaar toch een aantal zaken de revu van de Borgo zijn gepasseerd die wellicht wat meer licht op de zaak kunnen brengen. Zo is er het verhaal van de Hitsige Herder die zich van tijd tot tijd in de bossen van de Borgo op lijkt te houden, de pijnbank die plotseling in een van de kamers van de Borgo werd gevonden en last but not least de vondst van een horloge met de inscriptie 'Caro Mario'. Allemaal ingrediënten voor twee spannende weken in de Borgo.

Nu eerst het jaarlijkse dilemma 'Wat nemen we mee', rekening houdend met de beperkte bagageruimte en de noodzakelijke reserveruimte die we in moeten calculeren om onze bezoeken aan de verschillende wijnboeren niet zonder fysiek bewijs te moeten verlaten. Maar dat gaat zeker goed komen, we hebben nog een paar dagen om dat te regelen. Aanstaande zondag trappen we af, we houden jullie op de hoogte!

• 13 Juni 2017 - 19:54

Peter:

Nou........kom maar op we zijn klaar voor een nieuwe portie suspense. En alvast een goede reis gewenst!

• 13 Juni 2017 - 19:55

Co:

Het is weer gebeurd met de rust. De jaarlijkse aanval op de grijze cellen wordt weer ingezet. Alvorens me bezig te gaan houden met hitsige herders, pijnbanken en een horloge met inscriptie, even het volgende:
    Al die alinea's over heerlijke wijnen die toch niet meekunnen in de veel te kleine auto achtervolgen me al jaren. Voordat jullie besluiten nemen over -wat-nemen-we-mee-, zou het verstandiger zijn om te besluiten -welke-AUTO-nemen-we-mee. Immers.....een tweede cabrio is voorhanden. Groot , robuust en plenty ruimte. Bedenk toch eens wat een heerlijke winteravonden we straks kunnen hebben met een ontkurkte kwalitatief geweldige, zelf geïmporteerde, Italiaanse wijn. Alle winters met de ontkurkte bonus-wijnen zouden in één klap vergeten zijn.
    Maar goed, meestal wordt goede raad in de wind geslagen.
    In ieder geval succes met de voorbereidingen en een hartelijke groet vanuit de Belgische kust.
    Jacoba.