Weer op vertrouwde grond - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Weer op vertrouwde grond - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Weer op vertrouwde grond

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

29 September 2012 | Italië, Olmo Gentile

we zijn weer aangeland op ons vertrouwde plekje in de Piemonte, de Borgo Vallone in Olmo Gentile. Na een heerlijk ontbijt op het dakterras met een laatste blik op Monte Carlo en de cruiseschepen op de Mediterranee werden we door drie mannetjes met onze bagage naar de uitgang begeleid, een vierde reed onze auto voor en na het inruimen van de bagage werden Ans en ik keurig uitgeleide gedaan. Het mag wat kosten!

Weer de bekende tunnelweg richting Italie en via Meneer Wijdbeens in de richting van Roccoverrano. Onderweg de oleanders nog volop in bloei zien staan en veel 200K plus auto's (uiteraard met Monaco kenteken) aan ons voorbij zien trekken.

Wisten jullie overigens dat de Monegasken geen belasting hoeven te betalen en (nog opmerkelijker) niet in het Casino mogen gokken? En dat het een hele toer is om Monegask te worden? Per jaar worden er tussen de 40 en 50 verzoeken om Monegask te worden door de prins himself goedgekeurd. Het persoonlijk kennen van de prins is dus een aardige pre. Italianen en Fransen die in Monaco wonen betalen wel belasting, maar altijd minder dan in hun eigen land (zeker nu Frankrijk de allerrijksten gaat aanslaan met 75%!)

Overigens, op de terugweg gisteren vanuit de parfumfabriek kwamen we nog langs een stuk opmerkelijke nieuwbouw in Monaco. Een uit twee torens bestaand appartementen complex ontworpen door een beroemde architect, waar ieder appartement een eigen garage voor twee auto's had (op de eigen verdieping, auto's gingen met de lift op en neer), vier kamers a raison van €45.000 per maand exclusief servicekosten. Wordt binnenkort opgeleverd en hoezo crisis, alles reeds verhuurd. M2 prijs voor grond ligt hier in Monaco zo rond de €20.000. Vandaar dat het centraal treinstation van Monaco onder de grond is gebouwd, scheelt weer een heleboel te bebouwen m2!

Op de Borgo weer hartelijk ontvangen door Natasja en Ed en onder het genot van een 'Natasja koffie' het afgelopen seizoen even doorgenomen. Vanavond gaan we met hen naar Gianni en Christina om onze wijnvoorraad weer even aan te vullen en daarna naar Del Bosco waar we (volgens zeggen) heerlijk kunnen dineren. We zitten er dus nog lekker voor!

Alleen.........het is weer AnsenFred weer! Hopelijk morgen beter want dan gaan we naar het wijnfestival in Alba!

• 29 September 2012 - 23:12

Co.:

We zagen dat het hondenweer was tijdens de ronde van Lombardije.
    Wat een prijzen daar voor onroerend goed.
    Trouwens die flat was niets voor jullie geweest.
    Er is slechts ruimte voor twee auto's.
    Groet en tot morgen.

• 01 Oktober 2012 - 13:29

Michel & Wilma:

Hoi F&A,
    Wederom bijzondere verhalen over Monaco. Je kunt jezelf afvragen of je op zo'n plekje op aarde zou moeten willen wonen.
    Nu weer lekker in Piemonte. Jammer dat jullie het mooie weer van Monaco niet hebben kunnen vasthouden. Hopelijk is dat inmiddels ten goede gekeerd.
    Geniet van de mooie vooruitzichten als het gaat om eten, wijn en leuke/lieve mensen om je heen.
    Groetjes en weer veel plezier.
    M&W