Regen en de eerste boottocht - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu Regen en de eerste boottocht - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Regen en de eerste boottocht

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Juni 2006 | Canada, Tadoussac

Ooit in het navigatiesysteemloze tijdperk over de periferique in Parijs gereden? Wij gelukkig wel en die ervaring kwam ons goed van pas toen we vandaag de tocht maakten van Ottawa naar Tadoussac. De juiste weg vinden in Montreal was een hele opgave, zeker als je in ogenschouw neemt dat er afslagen en opritten zowel aan de rechter- als aan de linkerkant van de weg zitten. Een tweede uitdaging kwam bij het passeren van Quebec, een zelfde ervaring. Middelste baan nemen, je niets aantrekken van hele groooote vrachtwagens die je links en rechts met meer dan 100 km per uur voorbij stoven en blijven letten op de 60 East (of 60 Est, toen we eenmaal in Quebec waren. Overweldigende natuur als je de grote plaatsen eenmaal voorbij was en hele rustige wegen, waar we de 800 km van vandaag makkelijk mee konden halen. Voordat we bij Tadoussac waren moesten we echt met de boot, een hele grote veerboot, waar de Peterbilts en de Macks ok in grote getale mee mee konden. Het hoetel Tadoussac is prima, weliswaar wat gedateerd, maar verder prima. En.......... de Zodiac is kapot! We gaan dus morgen niet op stap met de Zodiac maar met de grote boot, wel een tegenvaller (Anna vindt van niet overigens). We zullen zien en morgen direct na de tocht verslag doen!

Gisteren nog genoten van een heerlijk vaderdag diner bij Social, de meest trendy tent in Ottawa, waar je nu eens eindelijk niet achter je broek aan werd gezeten om je eten zo snel als mogelijk maar op te maken en weer plaats te maken voor de volgende. Helemaal goed (alleen Michel, ook hier weer $9 voor een glas Lady Bug Zinfandel Rose! We leren hier echt water drinken)

B&B Ottawa Center is overigens een aanrader. Janis King zorgt voor een prima ontbijt en de B&B ligt echt op loopafstand van downtown Ottawa.

Op verzoek van Tante Clas bij dit bericht een foto van het landschap (er komen er meer de komende tijd!) en natuurlijk weer voor Niek (hij vind ze allemaal even mooi) weer een paar grooooote vrachtwagens.

By the way, we hebben vandaag de eerste regen gehad. Toen we uit Ottawa vertrokken was het 30 graden en hele hoge luchtvochtigheid. Boven Quebec begon het te regenen en hier in Tadoussac is het aardig opgefrisd.

Morgen het verslag van de Whale watching en onze voorbereidingen voor de tocht naar Nova Scotia! Groeten van Ans en Fred

For our English friends Betty and Tony
Ottawa and the Janis King B&B was really awsome. We saw a lot in Ottawa (the Museum of Civilisation was really great) and Janis was a perfect host. We've now arrived in Tadoussac, unfortunately the Zodiac is broken down, so we booked the big schip for the Whale Watching (Anna is relieved!) Our grandson wants to see the picture of Bailley again and again and tells everybody how cute she is! He still cannot decide what he likes better, the picture of Bailley or the big Peterbilts! Tomorrow we will plan our trip to Nova Scotia, we will keep you informed!

• 20 Juni 2006 - 07:08

Mick En Anja:

Heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Als jullie aankomend weekend nog in de buurt van Montreal zijn (geen idee van de afstanden daar) is het misschien een idee om daar naartoe te gaan. Het grote Formule 1 circus is dit weekend in Montreal.

Geniet er nog maar lekker van. (Nick wacht op jullie phonecall)

• 20 Juni 2006 - 08:22

Wim En Lida:

Ans en bootjes is echt geen twee eenheid dus weer geluk. Geniet ervan.

• 20 Juni 2006 - 09:14

Mirel:

Goedemorgen... (temniste hier)
    Ik zal vanavond gelijk weer even de computer aanzetten om de nieuwe aanwinst te laten zien aan Niek. Hij vond de rooduh met de leeuw wel geweldig!!

Spannende verhalen van die boot! Wel fijn dat die Zodiac kapot is, he mams???!!!! Grote boot is beter. Ik zal aan je denken.

Dikke kus,
    Mirel