De kunst van het niets doen......... - Reisverslag uit Disentis, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu De kunst van het niets doen......... - Reisverslag uit Disentis, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

De kunst van het niets doen.........

Door: Anna en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

23 December 2008 | Zwitserland, Disentis

Gisteravond weer heerlijk genoten van een gezond maal van Renzo, onze kok. Niet echt culinaire hoogstandjes, maar wel (volgens Ans) heel gezond. Dat klopt volgens mijh ook wel want meer dan de helft zou ik op de kaart niet bestellen. Núsli salat mit Ei, Tomatensalat (goed voor de prostaat zegt Willem) en Putenbrustenfilet mit Speck und Italienische Gemuse. Maar het smaakt prima en als je het kunt afblussen met een heerlijke kop Ristretto vergezeld van een stevig glas Grappa Tinello dan komt ales toch weer op zijn pootjes terecht. Het was dan ook geen wonder dat de Belgische kinderen die zich ook in ons hotel bevinden (waarvan de Mama's zichzelf wel heeeeeel erg mooii vinden......) zich tussen de middag boven op de berg tegoed doen aan borden frites met hamburgers of braadworst.

Vanmorgen na het ontbijt stond Anna in dubio, zal ik nu wel gaan skieen of niet, die twee steile afdalingen zitten mij toch nog niet erg lekker. Gelukig kon ze mij als excuus gebruiken dus hebben we vandaag heerlijk bovenop de berg in de zon gezeten en ......... helemaal niets gedaan. Akkoord, we zijn dan wel lopend naar het talstation gegaan, maar dat was heen en terug ook niet meer dan een half uurtje lopen. Ons schuldig voelen? In het geheel niet, zo zonder agenda en zonder verdere verplichtingen was het heerlijk genieten van alles wat aan ons voorbij trok. Vooral de snowboarders hebben veelal hele bijzondere outfits aan en zo nu en dan zie je toch wel heel bling bling achtige Moschino's langs lopen. Overdadig gekleed zie je hier overigens niet zo heel veel en wanneer je grote bontkragen en -mutsen ziet dan hoor je ze heel vaak een Goois accent hebben. En (speciaal voor CO), Phil Bloem of iets wat daar op lijkt heb ik nog noiet gezien, maar ik blijf zeker zoeken!

Vanavond gaat Renzo ons verrassen met een vis gerecht, het zal ons benieuwen hoe gezond hij dat nu weer heeft klaargemaakt. Gelukkig vanmiddag al een bodempje gelegd met frites en Wienerli (dat zou wat voor Niek zijn!). Morgenochtend is het weer vroeg op, Jan Bloem staat om 9 uur weer paraat om Anna weer onder zijn hoede te nemen. Ik ga weer een stuk wandelen omdat ik op de weg naar boven met de kabelbaan weer hele mooie stukken heb gezien die weer hele mooie sneeuwfoto's kunnen opleveren. Tot morgen maar weer en dank voor jullie leuke en bezorgde reacties (we zijn echt wel voorzichtig hoor en zo lan Anna geen sprongetjes hoeft te doen gaat alles OK!)

• 24 December 2008 - 12:05

Co Van Den Oever:

Núsli salat of Puten-brustenfilet mit Speck,
    brrrrr ......alleen die naam al.
    Nee, wij houden het bij:
    -met zwarte bonen gelakte nek van Baambrugs big
    - hertenrugfilet met gemarineerde bieten ......

Fijn dat Anna zich in acht neemt en dat jij, Fred,ondanks je knie een stevige wandeling niet uit de weg gaat.

Verder een vriendelijk verzoek: Voeg s.v.p. geen foto's meer bij van dat schöne, witbesneeuwde landschap.Hier in Holland moeten we het doen met grauw, mistig en miezerig weer. Nee, het kerstgevoel is er nog lang niet bij ons.
    (Of zou dat door de paracetamol komen....)

Veel plezier jullie twee daar en de groeten aan Jan en Phil.

• 24 December 2008 - 21:58

Mirella:

Goedenavond...
    Een fijne kerst in het prachtige besneewde Zwitserse landschap!!!
    Wij halen oma wel op ;-) hahaha
    Geniet ervan en dikke knuffels van ons.