De laatste update vanuit de Borgo - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu De laatste update vanuit de Borgo - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

De laatste update vanuit de Borgo

Door: Ans en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

04 Juni 2011 | Italië, Olmo Gentile

De laatste update vanuit Borgo Vallone. Het is vertrekdag. Na gisteren een bezoek te hebben gebracht aan Alba, een mooie stad met heel veel oude gebouwen en bijzondere (delicatessen)winkels, zijn we weer op onze thuisbasis teruggekeerd. Wederom terwijl de regen met bakken uit de lucht viel. Gelukkig was het in de Borgo droog en konden we onder het genot van een Rose Spumante onze boeken uitlezen. Uiteraard weer vergezeld door de katten van de Borgo. Ook de tijd genomen om eens naar het boek van Natasja en Ed te kijken waarin ze het verhaal van de opbouw van de Borgo vertellen. Een fantastische klus, nog een keer extra gecompliceerd door dre Italiaanse wet en regelgeving waarin elke logica lijkt te ontbreken. Iedere verandering betekent weer een nieuwe vergunning, iedere nieuwe functionaris betekent weer een nieuw document. En iedere keer weer vlogen de duizenden euro’s over de tafel. Gelukkig hebben ze een goede verstandhouding met de burgemeester dus dat scheelt een stuk. Maar als je dan leest dat Natasja een paar weken voor de opening haar voet breekt en Ed een week voor de opening vanaf de eerste verdieping valt en daarbij zijn voet verbrijzeld (wat pas na twee en een halve week door de arts werd geconstateerd) dan krijg je steeds meer bewondering voor wat deze twee hier hebben neergezet.
Gisteravond voor de laatste keer genoten van de kookkunst van Ed en Natasja, heerlijke gerechten die onder het genot van gezellige gesprekken met de andere gasten garant stonden voor een gezellige laatste avond. Als het allemaal goed gaat slapen we vanavond in de omgeving van Luzern om dan te bepalen of we daarna direct weer naar Varsseveld reizen of nog een tussenstop bij onze kleindochters maken.

• 04 Juni 2011 - 16:42

Schuppies Hilversum:

Hoi F&A,
    Zo te lezen genieten jullie me volle teugen. Lekker eten, mooie wijnen, leuke tripjes...zoals het hoort.
    Wij zijn net terug van een tripje golfen in Duitsland. Super weer gehad en genoten van het goede Duitse leven (eten en drinken).
    Veel plezier nog en een goede terugreis.
    M&W

• 04 Juni 2011 - 18:14

Mirella:

Iew wat is dat voor een eng beest?????
    Ik denk dat de kleindochters opa en oma wel heel graag even zien, dus zou dat maar doen :)
    Geniet nog even en rij voorzichtig terug!
    Liefs,
    M&N