Toch nog een laatste verhaal uit Italië - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Toch nog een laatste verhaal uit Italië - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Toch nog een laatste verhaal uit Italië

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

05 September 2015 | Italië, Olmo Gentile

Wat we vandaag toch weer meemaakten moeten we toch even aan het dagboek toevoegen. Vorig jaar hebben we een rondleiding en een proeverij gehad bij een geitenboerderij in Loazzolo. Na de rondleiding troonde de eigenaar ons mee naar de net afgebouwde Agriturismo van zijn zoon, zo trots als een aap met zeven lullen. Een prachtig pand waar je naast slapen ook heerlijk kon gaan dineren. En eerlijk is eerlijk, het zag er prachtig uit. Vorig jaar is het er echter niet meer van gekomen dus wij vroegen aan Natasja dit jaar hoe het hen verging in hetó restaurant. Zelf had ze er nog nooit gegeten maar de gasten die er geweest waren hadden allemaal enthousiaste verhalen. Overigens was hij alleen maar op vrijdag, zaterdag en zondagmiddag open. Dus wij dachten: Ter afsluiting van ons Italië avontuur een diner in de Agriturismo. Wat schetst onze verbazing, wij konden niet terecht want hij was gisteren zo druk geweest, hij trok het echt niet om nu ook nog de zaterdag te koken. En hier is echt geen woord van gelogen, je vraagt je werkelijk af waar het met dit land naar toe moet. Uiteindelijk zijn we in CASA Romana ter het gekomen waar ze ons heerlijk verwend hebben met typisch Piemontese gerechten. Overigens op de terugweg voor het eerst geconfronteerd met twee wilde zwijnen die zich te goed wilden doen aan de nog overgebleven hazelnoten.

• 06 September 2015 - 00:09

Co:

Kijk, dat is misschien ook een idee voor onze zoon. Zeg nou eerlijk, gemiddeld 15 uur/dag werken in de Nederlandse horeca is ook niet gezond. Toch lijkt het me beter dat de mentaliteit die jullie bij Agritourismo tegenkwamen. Uiteindelijk vliegen de gebraden haantjes niet zomaar je mond in en met zo'n instelling wordt het straks, om met mijn moeder te spreken, droog brood met zeep en water......
    Verbaas je niet, verwonder je slechts.

• 06 September 2015 - 08:57

Natasja:

De vakantie bij ons zit er jammer genoeg alweer op. Jullie hebben de hele week mogen genieten van al de avonturen, en even voor de goede orde er was geen woord van gelogen. Althans in ieder geval niet over de bezoekjes aan de wijnboeren.
    Maar terwijl jullie in verbazing genoten van alle avonturen en verhalen, vielen ook wij van de ene verbazing in de andere. Want Fred had ons relmuis probleem wel heel serieus genomen, en was vastbesloten de door ons uitgeroepen wedstrijd „kill the basterd” te winnen. En zo troffen we hem de gehele week in de donkere uurtjes al koor dansend op onze elektrakabels, en zagen wij hem menig avond slechts gehuld in vijgenblad met pijl en boog in de aanslag verstopt achter de vijgenbomen. En met bewondering moeten we melden, het is hem gelukt vol trots werd er gisteren melding gemaakt van de eerst gevallen slachtoffer.

• 06 September 2015 - 10:11

Co:

Nu worden mij veel zaken duidelijk.
    De uitbaters van de Borgo zijn nog fantasierijker dan Fred.
    De fantasie wint het van de realiteit en dat is altijd leuk.
    Fred met een vijgenblad.......
    Fred met pijl en boog.....
    Veel maakten we mee met dit stel, maar dit slaat alles.
    Gelukkig heb ik nu weer "munitie" genoeg om dit ooit eens voor het voetlicht te brengen.
    Geniet van de rust Natasja en Ed nu die twee de Borgo hebben verlaten.
    Jullie hebben een jaar de tijd om de accu weer op te laden.
    Groet
    Co.

• 06 September 2015 - 12:20

Richard:

Geef het toe het is gewoon een verslaving op de een of andere manier is die lucht bij de Borgo zwaar van dampen uit halflege flessen. Eenieder die van daaruit stukjes schrijft lijken te citeren uit mythen en sagen en nu dit weer, vijgenblad ja echt? Griekenland zit er vol mee, spookjes, het is eigenlijk een echt sprookjesland maar dat terzijde, deze uitspraak was van een Griekse gids tijdens een tour eerder dit jaar.
    Maar de Borgo gaat toch echt aan de haal met de originaliteitsprijs het tart mijn fantasie volledig.

De winkel dicht gooien na een drukke dag, tuurlijk alle verse ingrediënten zijn op dus klaar. Net als met de druiven die net een weekje langer hangen komt dit tegoed aan de kwaliteit. Tip van mij, nu vast reserveren voor volgend jaar.

buon viaggio!

Tags: Casa Romana