Internet en de uitslag - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Internet en de uitslag - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Internet en de uitslag

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

05 September 2015 | Italië, Olmo Gentile

Het internet hier in Italië is net zo betrouwbaar als de politici. Soms doet het het wel, soms doet het het niet en als je de telefoonprovider om een verklaring vraagt ligt het altijd aan je eigen router of je eigen bekabeling. Dat er hier richting Borgo gewoon telefoonkabels open en bloot over de bosgrond lopen en sommige verbindingen met een kroonsteentje zijn gemaakt is niet iets om de telefoonmaatschappij aan te rekenen. Gisteren hadden we dus weer storing, vandaar geen stukje bij het ontbijt of de koffie maar pas tegen de lunch.Vandaag lijkt het weer te gaan lukken.

Gisteren ons gebruikelijke bezoek aan Gianni van Fortetto dela Luja gebracht. Wat een mooie plek is dat toch en met wat een passie kan Gianni over het wijn maken vertellen. Terwijl nagenoeg iedereen in de omgeving al aan het oogsten is wacht hij nog een week om (ondanks dat het risico’s met zich mee brengt) de druiven nog wat meer op smaak te krijgen en een nog beter product te maken. Zo deed zijn overgrootvader het en zo zal het blijven. Betekent wel dat hij geen grote hoeveelheden produceert maar dat is een bewuste keuze. Natuurlijk moest er geproefd worden. De simpele Mon Ross (rode wijn die je koud kunt drinken) en de complexere Le Grive. Oogst 2014, nog niet officieel te koop, ook nog niet ‘af’, maar op dit moment al heel lekker. Twee tot drie jaar bewaren en dan moet ie prima zijn. Als we dat maar volhouden. Natuurlijk weer een paar doosjes meegenomen, dat zal nu toch wel echt een toer worden om ze allemaal mee te krijgen. We hebben overigens even geïnformeerd naar een halve 911 maar dat had uiteindelijk geen zin want voor ons type is geen trekhaak beschikbaar. Ook de optie van de dakbak gaat niet werken dus het zal aan onze eigen inventiviteit liggen of we alles er in krijgen. Maar dat het gaat lukken staat buiten kijf.

’s Avonds hadden we hier een diner in de Borgo met de andere gasten. Ed en Natasja verrasten ons met een aantal hele mooie voorgerechten, een prachtig hoofdgerecht en als piece de résistance de peren gekookt in wijn met mascarpone. Heerlijk en zeker als je weet dat we heerlijk buiten onder de sterrenhemel zaten. Iets wat volgens ons in Nederland nu niet aan de orde is. Prima plan dus Wilma en Michel om richting Toscane te gaan want de vooruitzichten voor de komende week zijn uitstekend.

Gisteravond hebben we ook nog alle oplossingen voor het relmuis probleem de revue laten passeren. Ed als relmuis expert en kok vond de optie vetmesten en serveren de beste maar gezien de reacties van de andere gasten viel die toch af. Nog meer katten (er lopen al vier van die jagers die er regelmatig een vangen) kon ook niet echt de handen van iedereen op elkaar krijgen en de optie om ze dan maar de Borgo over te laten nemen werd het ook niet. Uiteindelijk heeft de jury dus maar besloten om het een gelijkspel te laten zijn en in het najaar een relmuis avond te organiseren waar alle inzenders voor worden uitgenodigd om gezamenlijk van een heerlijke Italiaanse wijn te genieten.

Morgenochtend gaan we weer op tijd richting Nederland. Met een overnachting in de omgeving van Heidelberg is het maandag weer richting Varsseveld. De tijd is hier omgevlogen, zeker niet in de laatste plaats door jullie niet aflatende en gezellige reacties. Wij hebben er van genoten.

• 05 September 2015 - 09:56

Michel & Wilma:

Hoi F&A,

Dank voor alle mooie verhalen! Heel veel succes met het pakken van de 911:-). Een optie is nog om Ans op de trein naar huis te zetten, als je dat met bagage en al doet, dan heb je nog meer ruimte voor wijn:-)! Alle gekheid op een stokje...goede terugreis en geniet van Heidelberg, het is een schitterende stad.

Groetjes en tot snel weer.
    M&W

• 05 September 2015 - 10:36

Co:

Hallo allemaal
    Tja, het is weer voorbij.
    Het zat zo vast in mijn systeem deze week.
    Ontbijten met "ansenfred.waarbenjij.nu

Het waren weer heerlijke verhalen. Hier en daar aangedikt, maar toch.....
    Als laatste ultieme poging om die fles wijn toch niet te hoeven verdelen met allerlei creatieve geesten, wil ik jullie aandacht nog even vestigen op de volgende ultieme oplossing:
    Ga hiervoor naar: YouTube. - Dorus. - De Archivaris (muizenvalletje).
    Kan je ook meteen zien wat al die meegebrachte drank straks met jullie (ons) gaat doen.

Goede reis naar huis. Bedankt voor de kleurige verhalen en we zien de uitnodiging wel op de deurmat vallen.
    Even een waarschuwing........volgende week komen we een bakkie doen.
    Je kunt dus nog bijboeken.

• 05 September 2015 - 19:25

Astrid & Peter:

Hoi Ans en Fred,
    Wat hebben we weer genoten van jullie aan Proza rakende weergave van julllie belevenissen. Het was werkelijk afzien zo te lezen. Goed om te constateren dat een mede dakloze zo van de mooie dingen van het leven weet te genieten. Waarom dan niet gereageerd op de eerder berichten? Nou, gewoon omdat slechts bescheidenheid past na het lezen van de verhalen. Dank en een hele goeie reis terug.
    Groet, Astrid & Peter.

• 06 September 2015 - 12:05

Richard:

Hadieansenfred,

Door allerlei festiviteiten, geen wijn, was ik even van de radar. Het doet me goed om te lezen dat het keuren en proeven van wijnen weer een continu proces blijkt te zijn. Prettig om te lezen wat er allemaal niet gedaan moet worden. Enige onder ons denken dat jullie op vakantie zijn, maar niets is minder waar het is gewoon hard werken.
    Om het hier warm te houden heb ik de Grappa maar in een bierglas gegooid het helpt al is het maar tijdelijk.

Een oplossing is om alle wijn mee te krijgen om elk een doosje op de stoel te leggen, dat is toch twee stuks a 4 flessen? Het dak open het mooie weer volgen en rijden maar. Niemand weet waarom het stel boven het raam uittorent. Men zal hooguit instemmend knikken, kijk die die-hard cabrio rijders.

Ik heb niet de indruk dat we hoven te strijden om een glaasje nat er is genoeg en maak me dus geen zorgen.

Tot snel.