Na een omweg toch goed aangekomen - Reisverslag uit Disentis, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Na een omweg toch goed aangekomen - Reisverslag uit Disentis, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Na een omweg toch goed aangekomen

Door: Anna en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 December 2008 | Zwitserland, Disentis

Gisteren vol goede moed vertrokken naar Lorrach, vlak bij Basel voor onze eerste overnachting. De Landrover deed prima zijn best (gelukkig is de diesel niet zo heel duur meer.....) en om half zes reden we de oprit van ons hotel op. Een pracgtige villa, prachtig hotel met een kerstboom in de hal van wel 5 meter hoog. Prima uitzicht over Lorrach en (dat hadden we ook gelezen) 'ruhige lage' Het was werkelijk doodstil, alleen de kerkklokken konde we zo nu en dan horen (over Kerstgevoel gesproken). Op advies van Frau Elben begaven we ons naar een 'gutburgerliche kuche', de Slasser Brauerei' Prima gegeten en wat ons weer opviel was dat we de bestelling nog niet hadden doorgegeven of de gerechten stonden al op tafel.(en warm, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren).

Na een prima nacht en een stevig ontbijt op weg naar Disentis. Onze navigatietruus pakte de weg op toen we de Zwitserse grens passeerden en stuurde ons richting Gothard via Luzern. Prima weg, en alles lkeek prima te gaan zodat we om een uur of 1 in Disentis aan de warme chocomel (met rum) konden zitten. Afslag Andermatt, ook dat klopte. Toen kregen we de melding: 'Over 10 kilometer, wegafsluiting" Maar op de heenweg gisteren hadden we ook al diverse malenm de boodschap 'Verkeer loopt vast' gekregen en nooit wat gezien, dus deze keer dachten we ook dat Truus zich wel vergist zou hebben. Via Andermatt dorp (heel leuk overigens) richting Disentis via de Oberalp pas. De weg werd al besneeuwder en besneeuwder en Ans vroeg zich al af of de sneeuwkettingen er om moesten. Welnee, we hebben toch een 4x4 van 2160 kg dus dat moet lukken. De volgende twee bochten om en daar stonden we dan, te kijken naar een twee meter hoge berg sneeuw, terwijl Truus maar bleef roepen: Alstublieft, hier rechtsaf slaan. Toen maar een lokale skieere aangesproken die ons vetelde dat we 'keine chance' hadden. We moesten terug richting Luzern en dan via Pfaffikon en Chur via de andere kant naar Disentis rijden. Dus maar omgedraaid en via Chur gereden. Datr ging prima en om half vier stonden we bij Hotel Montana. Prima kamers, alleen....... weer een bed met een eindschot dus dat paste niet. Gelukkig is dat opgelost en zullen we vannacht prima slapen want ook hier is het bijzonder rustig. Ans heeft voor morgen een 60-jarige ski leraar gecharterd, dus morgen meer nieuws en foto's
Groeten uit Disentis!

• 21 December 2008 - 18:14

Michel En Wilma:

Hoi Ans en Fred,
    Goed te horen dat jullie het uitstekend naar het zin hebben. Geniet van het goede leven. Hele prettige feestdagen!!
    Groetjes en tot spoedig.
    M&W

• 21 December 2008 - 22:54

Bep:

Hoi Ans en Fred,
    Leuk om het dagboek te lezen.Kunnen we ook een beetje meegenieten. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.Tot mails.

• 22 December 2008 - 06:04

Co Van Den Oever:

Zo, stelletje kerstvluchtelingen, dat krijg je ervan als je alles in Nederland achterlaat en je naar een schijnbaar onbezorgde vakantie locatie spoedt. Gelukkig dat er nog plaats was in de herberg na al het oponthoud. Veel plezier samen en nog een goede raad voor Ans: KIJK UIT VOOR SKILERAREN, ZEKER ALS ZE ANTONN HETEN.
    Also, viel spass zusammen.

• 22 December 2008 - 08:45

Mirella:

Ach die 2 meter hoge sneeuwmuur is toch geen concurrent voor een Landrover... wel een beetje zwak dat jullie er niet gewoon dwars doorheen zijn gereden hoor ;-)
    Veel ski- en wandelplezier aus Holland!!
    KNUFFELS

• 22 December 2008 - 10:21

Wim En Aal:

Zo zie maar weer je kan niet truus niet altijd vertrouw1en.
    verder geen nieuws.