De eerste bergetappe achter de rug - Reisverslag uit Soglio, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu De eerste bergetappe achter de rug - Reisverslag uit Soglio, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

De eerste bergetappe achter de rug

Door: Anna en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

28 Mei 2011 | Zwitserland, Soglio

We zijn er! Zitten op het terras van Stua Grande in Soglio aan een heerlijk gals witte wijn. Was een hele belevenis om hier naar toe te rijden. Gisteren een prima rit gehad naar Lorrach waar we weer werden verwelkomt door Olivia, een Deense dog met een schofthoogte van ongeveer 1.15 meter en een blaf die uit het binnenste binnen van haar komt. En haar klankkast is me er eentje. Gisteravond een heerlijke traditionele schnitzel gegeten in een dorpsrestaurant. Helemaal OK. Een heerlijke nacht gehad en vanmorgen een prima ontbijt. Op weg naar Soglio. Het eerste gedeelte hebben we met de kap dicht gereden en direct na Chur was het zo ver, daar waren we voor gekomen. De kap los en heerlijk toeren door de bergen. Via de Julier pas en de Majolla richting Soglio. Voor het bereiken van de Julier reden we al door de sneeuw en daarna was het via de meest verschrikkelijke haarspeldbochten naar beneden. Soglio ligt daarentegen weer op de berg, dus via de tiptronic als een speer via de volgende serie aan haarspeldbochten weer naar boven. Hier aangekomen is het rust. Het dorp is autovrij, de bedden hebben geen eindschot, de wijn is heerlijk, we hoeven maar een trappetje op naar de kamer, de kerkklokken houden ons ieder kwartier wakker dus dat belooft wat voor vannacht......

Morgen gaan we misschienm richting Sankt Moritz en aan hetv einde van de middag ontmoeten we Henk van Gammeren die met zijn moeder en haar vriendin een 'passentocht' aan het maken is en ons al verschillende andere routes heeft aangeraden. Maar Henk kennende eidigen we dan op geitepaadjes en daar hebben we eigenlijk niet zo veel zin in.

Morgen horen jullie meer!

• 28 Mei 2011 - 15:50

Mirella:

Klinkt allemaal weer prachtig!! Enne volgend keer ff de vinger bij de lens vandaan houden haha.. Veel plezier met Henk en die Porsche trekt dat wel hoor die geitenpassen :-)
    X
    Dochters

• 29 Mei 2011 - 12:46

Schuppies Hilversum:

Hoi Fred en Ans,
    Lijkt ons een genot om met de kap open door de bergen te "scheuren". Zo te lezen een bonk genot.
    Wij komen net uit Maastricht...ook heerlijk met de kap open gereden...te druk om te scheuren.
    Groetjes, geniet en tot het volgende bericht.
    M&W

• 29 Mei 2011 - 15:46

Wilma:

Ha Ans, volgende x wel je vinger voor de lens weglaten ;-)