Full body contact gardening - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Full body contact gardening - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Full body contact gardening

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Juni 2017 | Italië, Olmo Gentile

Op naar het wijnfestival in Canelli na een enerverend verhaal over full body gardening maar daarover later meer. Via de smalle kronkelwegen waar we ons wederom verbaasden over het grote aantal tegenliggers ten opzichte van de voorgaande jaren op naar de wijnstad Canelli. Op het dorpsplein bij de ingang van de stad startte de feestvreugde al snel door de aanwezigheid van de kermis. Zweefmolen, treinbaantje en een heuse 8-baan die wel 6 meter hoog was. Vermakelijk om te zien. Het dorp was afgesloten voor verkeer en in alle straatjes stonden kraampjes met wijn, salami’s, truffels, kersen, etc. van allemaal regionale leveranciers. Uiteraard ontbraken de geroosterde biggen en varkens niet naast de hamburgers en frieten. Volle straten, heel veel mensen, heel veel gezelligheid. Wij kozen er voor om een wat meer besloten plek op te zoeken, het wijnhuis Contratto waar op de binnenplaats exclusieve restaurants hun kunnen toonden. Aangevuld met de overheerlijke spumante van Contratto begon toen het mooiste deel van de avond, mensen kijken. Direct viel op dat het hier bij Contratto ging om zien en gezien worden. Dames volledig opgetut, zelfs in het lang, fantastisch mooie schoenen (die komen nog een keer op de foto, het internet hier nodigt niet uit om foto’s door te sturen) en natuurlijk ook een heleboel foute mannen. De mannen overigens hadden zich niet echt opgedoft voor dit evenement maar liepen nonchalant in bermuda’s en sneakers of loafers, uiteraard zonder sokken. Het is nu wel duidelijk geworden. Sokkenverkoper op de markt hier in Italië is niet een succesvol businessmodel. Na voldoende gezien te hebben (en gezien te worden) zijn we weer terug gelopen door de overvolle van bbq rook en lucht doortrokken straatjes, op weg naar de ijssalon van Canelli waar we de avond hebben afgesloten.

Nog even terugkomend op full body gardening. Gisterochtend werd de Borgo verrast met het bezoek van een full body contact gardener. Een hovenier uit Nederland die hier ook een prachtig huis in de Piemonte heeft die zich bezighoudt met het ontwerpen van tuinen. Natasja kende hem al langer en had al vaker visioenen van dit businessmodel waarbij ze de hovenier in zijn nakie door de pas aangeplante lavendel heen zag struinen om in full contact te komen. Wat schetste haar verbazing dat tijdens het gesprek het ok duidelijk werd dat de hovenier (uiteraard tegen meerprijs) naakt in zijn tuinbroek stapte en dan al dan niet samen met de opdrachtgeefster full body contact met de tuin ging maken als ultieme belevenis van zoals hij dat noemt ‘snobistisch gardening’. Gezien zijn huis kan het niet anders of dit moet een succesvol businessmodel zijn, weer wat geleerd.

Vandaag gaan we genieten van de zondagslunch in de buurt van Alba samen met Natasja en Ed. Misschien vanavond nog wat meer over de verdere ontrafeling van het geheim van de Borgo, wellicht brengt de lunch nog wat meer bijzonderheden op tafel.

• 25 Juni 2017 - 15:43

Mirella:

Die Italieaanse straatje vol met biggen aan het spit, knoflookworsten en wijn. Heerlijk! Geniet ervan.

• 26 Juni 2017 - 08:25

Michel & Wilma:

Hoi F&A,

Volgens ons moet het een heerlijke dag/avond in Canelli zijn geweest. Genieten van de festiviteiten, wijnen, locale gerechten en vooral ook de mensen. Zoals het hoort te zijn op vakantie!

Hoe kun je het verzinnen...full body gardening. Blijkbaar staan de plantjes en de mensen er voor open zo te horen. Een beetje in je blote gat door de tuin hobbelen en vervolgens een vette rekening. Had de man nog een goed verhaal over de voordelen van zijn aanpak?

Bij ons (P&A en ondergetekenden) hebben de vrouwen ook genoten van een zondagse "business" lunch terwijl de mannen het plezier van de golfbaan hebben opgezocht. 's Avonds gezellig met z'n 4-tjes nog even onder het genot van een hapje/drankje de zondag afgesloten.

Hier weer over tot het harde leven van het werken...en jullie vooral blijven genieten.

Groetjes/liefs
    M&W

• 26 Juni 2017 - 10:14

Jacoba:

Waarom denk ik nu voortdurend aan de flower power tijd. Tuinbroeken, bloemetjes......peace man..... Ik mis in het verslag de psychedelische muziek die nu ook zou moeten klinken over de lavendel velden rondom de Borgo. Door deze rare streaker tussen de lavendel komen jullie straks,al of niet in tuinbroek, helemaal Zen thuis....