Een eerste blik op Rough Canada - Reisverslag uit Orillia, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu Een eerste blik op Rough Canada - Reisverslag uit Orillia, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Een eerste blik op Rough Canada

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

14 Juni 2006 | Canada, Orillia

Na begroet te zijn door Bailie hebben we genoten van een werkelijk copieus ontbijt en vervolgens op aanraden van Tony een route gereden die ons een eerste blik zou geven op het echte ruige Canada. Van Orillia in de richting van Washago, Gravenhurst en Port Carling via wegen waarvan je soms dacht dat het nergens toe leidde. Maar dan opeens verschenen er weer huisnummers aan de kant van de weg en verscholen in de bomen zagen we dan soms de mooiste huizen met een aanlegsteiger en een of meer boten er bij. Twee huizen verder was het echter vaak weer een verwaarloosde boel, het wisselde elkaar steeds af. Koffie met Bagels als lunch en daarna weer terug naar Orillia. De onderweg gespotte groooooote vrachtwagen moesten we natuurlijk even op de foto zetten. Canada is overigens geen goed land voor Michel, een hele simpele Valpolicella (Makro kwaliteit) kost hier in een gemiddeld restaurant ongeveer $38 de fles. En dan mag je, wanneer de fles nog niet leeg is, vanwege een stupid law in Toronto de fles nog niet eens mee naar huis nemen. Het in bezit hebben van een open fles drank op de openbare weg is strafbaar en kost je ongeveer $150 en weg fles! Vanavond gaan we voor supper naar Deenie en Jan en zullen daar morgen voor de geinteresseerde familieleden verslag van doen. Als laatste voor Pip een prachtige foto van een even zo prachtige girl-labrador!

• 14 Juni 2006 - 20:54

Michel En Wilma:

Fred en Ans,

Het klinkt allemaal super (m.u.v. de wijn). Geniet van het goede leven daar (maar helaas met wat minder wijn). We volgen jullie reisverslag met veel belangstelling en plezier.

Groetjes

';khvgvcc vbbbgbhbkkkvb1w3566tytgfdxxzxsxxxcjmnm xzxxnhnjgbgbvxg ffcf1041212
    Dikke kus Niek

• 15 Juni 2006 - 07:06

Mirel:

Zo te lezen hebben jullie veel te zien. Niek wil nu alleen nog maar de Jeep (oohhh een Hummur), vrachtwagen (oodd wat een groooootuh) en is helemaal verliefd op Bailie (aaagghhh vriendinnetje van Pip)
    En zoals je kunt zien heeft hij ook een stuk getikt.

Het lijkt me een geweldig land om zo in rond te rijden. Gezellig om ook even bij de familie langs te gaan.
    Inmiddels is het hier flink gaan regenen, dus de tuin zal weer flink gaan groeien de komende dagen.
    Verder hier alles rustig en goed. Vandaag gaan we naar de dierentuin, omdat Niek natuurlijk wel even wat beesten moet zien nu hij de kinderboerderij bij opa en oma niet ziet....
    Dikke kus!!!

• 15 Juni 2006 - 09:26

Wim En Lida:

Je side werkt goed.Hier gaat alles naar wens.Wij wensen jullie verrekte veel plezier en geniet vooral van al datgene dat het leven biedt.
    Een dikke kus van Pip voor z'n mooie girl friend.
    Groetjes van de oppassers.