Ook hier politie - Reisverslag uit Orillia, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu Ook hier politie - Reisverslag uit Orillia, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Ook hier politie

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

15 Juni 2006 | Canada, Orillia

Geen kanotocht. Ans heeft van alles verzonnen om maar niet in de kano te hoeven, en dat is haar gelukt. Na gisteravond een echte Canadese BBQ te hebben gegeten bij Deenie en Jan (met wie het overigens heel goed gaat) zijn we vanmorgen een kijkje gaan nemen in Orillia. Een bezoek aan het Leacock museum (een schrijver met een fantastisch zomerhuis en een nog prachtiger boathouse) hebben we kennis gemaakt met de Canadese politie. Op de kade hadden twee ogenschijnlijk dronken zwervers het met elkaar aan de stok en een dame van de ticketoffice voor de boottocht die we wilden boeken belde 911. Binnen twee minuten kwamen er drie politie wagens (waarvan een under cover) en even later volgde nog een vierde. Allemaal stevige mannen en vrouwen met een uiterlijk van eerst slaan dan pas vragen wat er aan de hand is! Zij sloegen de twee mannen in de boeien en voerden ze af. Daarna bleef er een nog een kleine twintig minuten rondrijden om de zaak in de gaten te houden. De boottocht ging helaas aan onze neus voorbij omdat het hier nog niet echt hoogseizoen is. Dat begint in juli. Dus maar terug naar Betty en Tony, heerlijk in de zon zitten en lezen aan de waterkant. Het is hier overigens prachtig weer en een prima temperatuur. Morgen gaan we richting Alconquin park en slapen in Riverland B&B. De dag daarop gaan we naar Ottawa, een stad die we volgens iedereen gezien moeten hebben. Waarschijnlijk zullen we vanuit Alconquin geen internet verbinding hebben, dus ons volgende verslag (met misschien een beren spot) komt komend weekend!

Ans ligt overigens nu te slapen, heeft een beetje te veel genoten van de zelf gebrouwen appelcider van Tony!

Voor de familie: Jan en Deenie en de kinderen doen het prima. Jan heeft nog een heleboel werk in hun huis, maar net zoals met dokterskinderen, hij is meer aan het werk in andermans huizen dan in zijn eigen. Ross is bijna klaar met school en gaat komend jaar naar High school in Orillia. De beide dames mogen (gelukkig nog maat 11 dagen) naar de school vlakbij Jan en Deenie. Ze zenden hun 'love' naar iedereen in Nederland (en Bert en Gerrie moeten nu toch echt ook eens komen!)

• 16 Juni 2006 - 08:12

Wim En Lida:

Heel verstandig Fred dat je Ans haar zin geeft want Aaltje is opgelucht want ze vond het heel zielig. Van hieruit geen bijzonderheden. Vanmiddag zitten we geheel in het oranje voor de buis.
    Liefs en groetjes van de oppassers.

• 17 Juni 2006 - 00:32

Betty And Tony:

Hello Anna and Fred:
    We hope that you had a good day and are finding Riverland great.
    Thank you for the bottle of wine you left. That was very nice of you - we will enjoy it very soon and toast your very good health. We hope that our paths cross again before too long. Thank you for choosing "Betty and Tony's". Bailey sends her love and is sorry she missed you this morning.
    The boat is in the water and at the dock!!!
    All the very best for the rest of your vacation.
    Betty and Tony

• 17 Juni 2006 - 10:50

Tante Clas & Dick:

Wat leuk om jullie ervaringen te kunnen lezen. Mirel heeft ons gisteren de link gestuurd. Voor ons lijkt het veel op America, vooral het verhaal van de politie en de drank. Ben wel een beetje jaloers op jullie. Veel plezier nog. Groetjes, Tante Clas en Dick

• 18 Juni 2006 - 16:21

Mam:

namens mam even een berichtje.Tante Lous uit
    Zanvoort is gisternacht overleden. Oom Piet had
    mam gebeld, dat het zou aflopen.
    gisteren zijn we samen met de TREIN naar Eindhoven geweest, ze heeft genooooten, wil het wel vaker doen, maar absoluut niet alleen, - is zeker bang oude heertjes in de trein - in ieder geval ze heeft weer in de trein gezeten, en vond het heerlijk. Verder gaat alles goed hier. Ik heb alle mailtjes van jullie
    uitgeprint, want dan kan zij het op haar gemak lezen.
    Heel veel lieve groeten en genieten jullie maar.

Nellie