Een dag eerder in Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu Een dag eerder in Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Een dag eerder in Ottawa

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

17 Juni 2006 | Canada, Ottawa

Gisteren na een fantastisch ontbijt vertrokken in de richting van Algonquin park, op weg naar Madawaska. Een tussenstop in Algonquin leerde ons waarom Anna niet in de kano wilde. Terwijl wij genoten van een kop koffie zagen we een echtpaar in de kano richting dock komen. Het kanovaren ging al niet erg synchroon, dus wij dachten dat wordt lachen. Aan de kant probeerden ze op allerlei manieren uit de kano te stappen. En toen de vrouw bijna zo ver was........ kiepte de kano om en stonden zij beiden tot ver over hun middel in het koude water. Dat was nu precies waarom Anna niet in de kano wilde! Na genoten te hebben van de overweldigende natuur in Algonquin (helaas geen beren gezien, maar net zoals in Zweden wel heel veel waarschuwingsborden voor overstekende elanden) op weg naar Madawaska. Wat een tegenvaller! De B&B was gelegen in een aftands trailerpark, toen we binnenkwamen werden we verwelkomd door een dame met een vies T-shirt en een paar missende voortanden en de B&B rook naar een frituurpan. Wij keken elkaar aan en zeiden: Heel snel weg hier, en door naar Ottawa!

Janis King gebeld en gelukkig had zij nog een kamer over voor een extra nacht. Dus een dag eerder in Ottawa dan gepland, maar dat is niet erg, want er is hier een heleboel te zien. Vannacht een hoop regen gehad, nu is het weer prachtig weer en gaan we zo op stap richting Museum of Arts en the Canadian Museum of Civilisation. Daarna lekker lunchen en relaxen op een heerlijk terras!

Voor Niek nog een mooie foto van een hele mooie truck en voor de anderen een indruk van ons huidige B&B. Overigens hebben we voor a.s. dinsdag onze whale watching excursie in een 8-persoons Zodiac geboekt!!!!

Especially for Betty and Tony who are trying really hard to follow our reports in Dutch: The B&B Riverland was horrible. It was if you were stepping into a frying pan, being welcomed bij a woman in dirty clothes and no feeling of hospitality whatsoever. The B&B was situated in an outdated trailerpark. Don't use any time in visiting this B&B! We skipped our reservation and went straight on to Ottawa in the really beautiful B&B of Janis King! Warmest regards and a big hug for Bailley!

• 17 Juni 2006 - 15:23

Ad En Co:

Zo globetrotters, even een berichtje van de Veluwe.
    Toch leuk zo'n low budget reis. Kapotte auto's, Ma Flodder B&B accomodaties...
    We zien jullie gezichten al voor ons bij al die viezigheid. We vinden het wel een á-sociale knakenbak hoor die auto.
    Maaru, we genieten van de verslagen hoor. Eigenlijk hadden jullie Anton mee moeten nemen i.v.m. die groooooooooooote vrachtwagens. Hier is "alles" goed. We zitten regelmatig achter de buis om het voetbal te zien. Nederland gaat goed op het WK. Gezellig hoor al dat oranje. Edwin heeft HOP ook vol nu er een mega scherm in het tapa's hangt. Geniet nog lekker van alles. Wij zien groen en geel van afgunst, want zeg nou zelf..... Canada is toch wel even wat anders dan Stokkum........

• 18 Juni 2006 - 07:01

Mirel & Niek:

Hi daar in Caanaaadaaa (zoals Niek het zegt),

Paps, bij ons is het inmiddels vaderdag maar helaas zitten jullie te ver weg om even langs te komen (was wel leuk geweest maar ja). Dus van deze kant van de aardkloot wens ik je een fijne dag en denk ik aan je!!!

Ik had jullie gezichten wel eens willen zien bij het fryer-home. Gelukkig konden jullie snel wat anders vinden.
    Wel spannend de whale hunt.... (zoiets als caretta, caretta....????) Ik hoop dat jullie ze zien, lijkt me geweldig.

Hier alles goed. Komende week spannende week want hopelijk nieuws van het huis!! Jullie horen het snel van mij.

Niek wil steeds de vrach-wagens zien dus ik geef hem maar even zijn zin.

Dikke kus van ons in NL.

• 18 Juni 2006 - 08:26

Wim En Lida: