Weer een nieuwe ervaring - Reisverslag uit Halifax, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu Weer een nieuwe ervaring - Reisverslag uit Halifax, Canada van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Weer een nieuwe ervaring

Door: Anna en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

22 Juni 2006 | Canada, Halifax

Met B&B's weet je het nooit. Foto's op internetsites geven een beeld, maar de werkelijkheid is soms anders. Hier in Dartmouth, een voorstad van Halifax zochten we ons heil bij de Do Duck Inn. Plaatjes op het internet en de beschrijving zagen er prima uit. Aangekomen zagen we een verveloze voorkant van het huis, maar dat zie je wel vaker, dus daar schrikken we niet meer van. Binnengekomen werden we ontvangen door de moeder van de vrouw des huizes, want de laatste was gisteren bevallen van een kerngezonde dochter! Daarbij was de hulp ook niet komen opdagen, dus het was allemaal wat! De kamer ziet er overigens wel aardig uit, het grootste deel van de tijd proberen we toch in Halifax door te brengen, dus we komen deze twee dagen wel door. Wat een tegenstelling tot Governors B&B waar we vanmorgen vertrokken. Een bed van Cederhout uit Alaska, antiek en door een aantal kunstenaars bewerkt. Matras was overigens het slechtste wat we tot nu toe hadden meegemaakt, met een kuil in het midden. Leuk??? Allleen als het bed niet kraakt, maar dat deed het wel, dus.......

De tocht naar Halifax was weer erg mooi. snelweg afgewisseld met secundaire wegen geven een goed beeld van de verschillen in landschap. En als je dan op een secundaire weg rijdt en je ziet zo'n hele grote vrachtwagen voor je de weg op draaien, dan is je eerste (nederlandse) reactie: Nee he, weer niet achter zo'n vrachtwagen! Maar wat er ook gebeurt, je hebt moeite om de vrachtwagens bij te houden. Al zijn ze nog zo zwaar beladen (we zagen een combinatie met twee trailers vol met hout) ze gaan er met 110 km per uur vandoor alsof het niets is.

Zometeen gaan we downtown Halifax om wat te eten (en om deze B&B een beetje te ontvluchten). Morgen wat meer nieuws over Halifax!
Groeten

• 22 Juni 2006 - 20:48

Mirel:

Jee mam wat lijk je klein op die foto naast pap!! Super huis zeg!

Mooie foto's, zal morgenochten weer even met Niek achter de computer gaan zitten. Kan hij weer even de nieuwe aanwinsten zien.

Alles goed hier!
    Kus

• 23 Juni 2006 - 07:10

Niek:

Niek riep bij het zien de grote blinkende blauwe vrachtwagen: Die ga ik kopen!! Die grote blauwe is voor mij!!!

Ik geloof niet dat jullie die meekrijgen in het vliegtuig??

Niek wrote:
    0iollollly ededfrghjjjmm mmmmnnnnnnnnnffffhn,,,,jhhhhhtwwwqqvvvhnhjjhjnnhjnhjnhj

Kus Niek