Vanillebellen en het libido van de relmuis - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Vanillebellen en het libido van de relmuis - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Vanillebellen en het libido van de relmuis

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

01 September 2015 | Italië, Olmo Gentile

Vanillebellen en het libido van de relmuis.

Na een eenvoudig maar degelijk ontbijt in Hotel Klausenhof op weg naar de Gotthart. Eerst koffie drinken en een nieuwe halsband voor Dot kopen in Andermatt en dan de pas over. Klinkt spectaculairder dan het is maar het blijft een prachtige rit. Mooie vergezichten en overal koeien met het typische belgeklingel op de achtergrond. Het verhaal gaat dat de klank van de bel ook de kwaliteit en de smaak van de melk beïnvloed. Zo heb je vanille bellen, alpenkruiden bellen en natuurlijk ook de van oudsher bekende Ovomaltine bellen. Een boeiend fenomeen, die Zwitsers zijn zo gek nog niet.

Na een korte stop op de Gotthart (uiteraard met de kap open) op weg naar Olmo Gentile. Het werd warmer en warmer, rondom Milaan tikten we de 35 graden aan. Maar nu doorzetten en niet zoals gisteren de kap weer dicht, we waren tenslotte op cabrio vakantie. Al snel bereikten we de bekende plekken en vonden feilloos de weg naar de Borgo. Wat is de weg slecht geworden. Het laatste stuk is zelfs gebombardeerd tot ‘Strada Interrotta’ omdat er tijdens de winter een deel van de weg is weggezakt. Het is aan de ziekte en de dood van de buurvrouw te danken dat de weg nu weer voor lokaal verkeer open is want zonder de noodzakelijke ambulance voor de buurvrouw was de weg tot op heden nog gewoon dicht geweest. Potje bij de gemeente is leeg, dus nu moet er eerst subsidie worden aangevraagd. En over de papierwinkel in Italië hebben we al vaker geschreven dus dat gaat nog wel even duren.

Met wijn en water hartelijk ontvangen door Natasja en Ed en het was weer als vanouds. Wat een heerlijke plek is de Borgo toch. Toen kwamen natuurlijk weer de verhalen. Voldoende om voor iedere dag van de komende week weer stof tot nadenken te hebben. Nieuw in de Borgo zijn de worsten van de mannen. Alleen dat al geeft (voor de fantasierijke geesten onder ons) natuurlijk al weer voldoende aanleiding tot de meest wonderlijke speculaties. Uiteindelijk (zoals zo vaak) gaat het gewoon om op traditionele wijze (opa op der op zoon recept) gemaakte salami die door twee vrienden van Natasje en Ed worden geleverd. We zullen ze vandaag wel proeven.

Vervolgens kregen we het over de relmuizen. Het lijkt er op dat ook deze beestjes hun aantrekkelijkheid voor de andere sekse proberen te verhogen door zich te hullen in een lekker luchtje. Onzin zullen jullie denken maar sinds kort hebben de relmuizen de voorraadkast Rituals van de Borgo ontdekt. Via de elektriciteitspaal en -kabel komen zij vlak onder de dakgoot binnen en kruipen via de tussenmuren naar de voorraadkast. Vervolgens zoeken ze zich een weg door de gehele borgo op zoek naar nog meer libido verhogende artikelen. Ed dacht de oplossing voor dit probleem te hebben door op de elektriciteitskabel een soort disc te plaatsen waardoor de weg naar de borgo was afgesloten (niet te groot want dat was volgens Natasja niet esthetisch verantwoord). Een dag na het aanbrengen van de disc bleek dat de relmuizen het allen maar een mooie uitdaging vonden om over de disc te komen, met name de mannetjes die het de ultieme vorm van mannelijkheid vonden om met losse pootjes over de disc te springen. Missie mislukt dus. Vervolgens dan toch maar gif neergelegd. Ondertussen al tien zakjes. Maar wat schetst de verbazing: ’s morgens alle zakjes weg en de relmuizen gaan gewoon door. Wat gebeurd er met de zakjes is nu de grote vraag. Het leek ons leuk om in deze verhalen reeks ook een uitdaging voor de lezers op te nemen. Deze keer loven we een heerlijke fles Italiaanse wijn uit voor degene die de meest creatieve en effectieve oplossing voor het relmuis probleem weet te vinden. Aan de slag dus lieve lezers!

Vandaag wordt het een echte rustige dag. De zon komt al weer op, Anna ligt in het zwembad en na het ontbijt gaan we heerlijk niets doen. Met een beetje mazzel laten we de 911 voor wat het is vandaag en bakt een van de nieuwe gasten heerlijke pizza’s voor ons vanavond. Morgen zal ik jullie proberen uit te leggen waarom de kozijnen in het nieuwe project van Natasja en Ed er allemaal scheef inzitten. Groeten van ons uit een heerlijk rustig Italië.

• 01 September 2015 - 08:48

Mirella:

Een kop die gewoon in De Telegraaf thuis hoort! Vol spanning het verslag weer gelezen, hoe kan het toch elke keer weer? Je vraagt het je af.
    Maar wat betreft de relmuizen, dat is een helder verhaal natuurlijk. Ze plannen een 'take over the world'! Dus be ware of the dormice!! Ik zou die pizza maar overslaan, vreemde korreltjes zijn echt geen olijven..

Veel plezier vandaag met niks doen!

• 01 September 2015 - 09:49

Michel & Wilma:

Hoi F&A,

Goed te horen dat jullie reis weer uitstekend is verlopen. Het was wel even schrikken dat jullie de kap hebben dichtgedaan omdat het te heet was:-(!

De verhalen van het snelle eten komen ons bekend voor. Het afgelopen weekend hebben wij dit ook weer mogen beleven in Duitsland. Gezellig tafelen is er niet bij. Zitten, eten, betalen en weg.

En dan de relmuizen. Een simpele en effectieve oplossing...gewoon een kat nemen.

Geniet van het goede leven daar en heel veel plezier!

Groetjes
    M&W

• 01 September 2015 - 11:31

Co Van Den Oever:

Kijk, dit verhaal komt in de richting. OgenschijnliJk lijkt het een leuterverhaal maar ik voel me toch geroepen hier het één en ander recht te zetten.
    Bij het lezen mistte ik toch de paarse Milka koe......., maar wat die koeienstallen betreft:
    Het lijkt leuk en helemaal passend bij de sfeer in de Alpenlanden. Echter, de koeien hebben wis en waarachtig last van de zware bel die ze om hun nek mee moeten sjouwen.
    Recentelijk onderzoek heeft aangetoond dat het eetgedrag van de koe negatief beïnvloed wordt door zo'n bel. Misschien niet zo romantisch, maar GPS-apparatuur inbouwen in zo'n koe lijkt me eigentijdser. In dit tijdperk is de bel niet meer nodig om de koe te traceren en......het is ook beter voor je nachtrust.

Nu de prijsvraag:
    De relmuis. Keukenprins Ed zou dat toch moeten weten. In het oude Rome was de relmuis een graag geziene gast. Door het diertje een paar weken vet te mesten creëerden ze een delicatesse die geen feest te min was.
    Dus Ed, weg met die elektriciteitskabels en discs. Vang ze in plaats van uit te roeien en schotel je gasten deze bijzondere lekkernij voor.
    Fijne dag allemaal en groet.

• 01 September 2015 - 22:14

Richard:

Hadieansenfred,

Een mooi verhaal en lekker geschreven, maar..
    Het zal aan mij liggen maar een riem kopen voor een hond die er niet bij is. Nauwelijks ruimte in de auto dus het lijkt me een overbodige koop of het met een U bocht met die muizen te maken wie weet...
    Ahhh heerlijk de kap open en een goede wegligging van de 911 op een slechte weg, ik hoor het ronken van de motor al, heerlijk echte cabrio rijders herken je meteen.
    Het ligt natuurlijk voor de hand dat die rel muizen voor die salami worsten komen, libido verhogend zei je toch? Daarmee is het raadsel ook opgelost . Die muizen dumpen het gif vullen de lege zakken met libido verhogende salami worst knopen er een riem omheen en slepen het mee naar huis. Zo helder als wat.

Gegroet en geniet,