Hij zit er in! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Hij zit er in! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Hij zit er in!

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

04 Februari 2016 | Nederland, Nijmegen

Daar lig je dan. Liep je gisteren nog als een manke kievit over ’s heren wegen (laat mij maar een beetje in die illusie), nu zit je vastgeketend aan je bed met een infuus. Met een knie die de jouwe niet meer is en waar je langzaam aan zult moeten wennen. Met allemaal vreemde mensen om je heen (behoudens mijn steun en toeverlaat Anna) die allemaal het beste met je voorhebben. Een infuus dat van alles je lichaam in pompt, een langzaam wegtrekkende verdoving en een beul die je knie aan het bewegen is. ‘Toe maar, je kunt het, nog twee keer en dan ben je weer een uurtje van mij af’. Vooruit dan maar, even door de paracetamol (had ik destijds maar aandelen gekocht) drempel heen en daar gaat ie. Even rust.

Maar dat was voor korte duur. Binnen het uur is hij weer terug met zo’n dwingende blik in zijn ogen. ‘Hier hebben we dan het looprekje, je steun en toeverlaat voor de eerste stappen’. En daar ga ik, steunend op het rekje als een nog mankere (als dat goed Nederlands is) kievit door de kamer. “Goed gedaan’ hoor ik achter me, dat belooft wat voor morgen. Ik neem mezelf voor om nog maar even niet aan morgen te denken en zo snel als mogelijk weer mijn bed op te zoeken.

En inderdaad, daar lig je dan, te wachten op de dingen die komen gaan. Gelukkig is het ergste achter de rug, het steeds maar weer uitstellen, het steeds maar slikken van pijnstillers, het lopen van terrasje naar terrasje (wat overigens een geenszins vervelende bezigheid was) en het bij elke keer opstaan nadenken over hoe je de knie nu weer neer moest zetten. Allemaal achter de rug met alle vertrouwen in Dr. van der Heijden die mij weer mobiel heeft gemaakt. Maar ook deze dag kende een aantal ansenfred momentjes, daarover morgen meer.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen, het is dan wel geen vakantieverhaal maar mij (en ons) kennende zal ook dit traject niet zonder bijzonderheden verlopen. Overigens heb ik hier in de kliniek nog geen relmuizen gezien, wel een paar relnichten maar die zijn minder schadelijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Fred

Op naar Italie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 90974

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Op naar de Borgo

10 Februari 2018 - 17 Februari 2018

Op jacht naar het Noorderlicht

11 Oktober 2017 - 16 Oktober 2017

De treuzelende truffeljager

19 Juni 2016 - 03 Juli 2016

Weer op naar de Piemonte

04 Februari 2016 - 29 Februari 2016

De reis naar een nieuwe knie

30 Augustus 2015 - 06 September 2015

Nieuwe avonturen in de Borgo

19 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Weer naar Borgo Vallone

20 Juli 2013 - 27 Juli 2013

Met de hele familie naar Frankrijk

20 Juni 2013 - 30 Juni 2013

Borgo Vallone om tot rust te komen

29 Juni 2012 - 09 Juli 2012

Weer naar de Piemonte

27 Mei 2011 - 07 Juni 2011

Op naar de Piemonte

20 December 2008 - 28 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: