Het dak is er af! - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Het dak is er af! - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Het dak is er af!

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Juni 2016 | Zwitserland, Luzern

Am Sempachersee

Het dak is er af! Na gisteren een aanvang te hebben gemaakt met onze reis naar de Piemonte is vandaag de kap open gegaan. Volop zon dus volop genieten.

Na een voorspoedige reis naar Lorrach over de Deutsche Autobahn (met maar heel weinig stukken zonder snelheidsbeperking) hebben we onze intrek genomen in Villa Elben. Een plek waar we al vele malen eerder onze eerste overnachting hebben doorgebracht. Met natuurlijk in Brauhaus Lasser de enige echte Duitse Schnitzel, voorzien van glazierten Gemuse en een halve liter Weizen. Heerlijk. Anna had heel verstandig voor een halve portie gekozen, de standaard was twee maal maat 47! Maar ook daar hebben we ons dapper doorheen geslagen.

Wat ons wel opviel was dat ook Brauhaus Lasser met zijn tijd was meegegaan. Van de traditionele bruine Stube was het nu een licht geschilderd restaurant. De traditionele hoekbanken waren er nog wel maar dat was ook het enige wat nog aan vroeger deed herinneren.

Na een prima ontbijt en het ophalen van herinneringen aan de Deense Dog van de eigenaresse van Villa Elben zijn we via 'snelweg vermijden' naar Eich aan de Sempachersee gereden. Kap open, genieten van de buitenlucht en de vergezichten, dat is vakantie. Eigenlijk ons niet gerealiseerd dat het slechts twee uur rijden was naar Eich, dus veel te vroeg hier aangekomen. Maar niet getreurd, het is hier prachtig weer en in het zonnetje, in de korte broek, de serveerster op roep afstand en een heerlijke lounge bank is het hier goed toeven. Vanavond staan de specialiteiten van de kok op het programma dus we zitten er goed voor.

Morgen nog een dag naar Luzern en dan op naar de Piemonte, naar de Borgo. Zal ons benieuwen wat we daar weer allemaal gaan beleven. Het schijnt dat de relmuizen zich gemuteerd hebben en nu in carnavalskleuren de boel onveilig maken. We zullen zien. Uiteraard houden we jullie op de hoogte.

• 20 Juni 2016 - 14:47

Michel & Wilma:

Hoi F&A,
    We waren een beetje in de war...we dachten dat jullie een week later zouden vertrekken.
    Tja...die foto van die schnitzel is wel pijnlijk...wat een kanjer en wat ziet die er lekker uit:-)!
    Gelukkig hebben jullie zon en warmte...wij moeten het vandaag doen met regen en kou...hoezo global warming???
    Geen snelheidsbeperkingen...? Heb je hem even goed op z'n staart getrapt?
    Groetjes, geniet van de vakantie en tot snel weer (het volgende bericht)
    M&W

• 20 Juni 2016 - 15:43

Wim Van Scherpenzeel:

Ga zo door en vooral genieten.

• 20 Juni 2016 - 21:32

Co:

Dag lieve schatten
    Niet alleen het dak is eraf, maar de kop is er ook af. De vakantie is begonnen.
    Sempach, notabene onze eerste overnachtingsplaats over een paar dagen op weg naar Nederland. Geen Ans-en-Fred-weer. Dat hebben wij de afgelopen drie weken hier in Italië gehad. Ik wens jullie een allemachtig prachtige vakantie. Een vakantie waarin de dingen gewoon zijn zoals ze zijn. Geen gemuteerde relmuizen in carnavalskleding. Die zijn er niet in de Borgo. In de Borgo zijn Natasja en Ed en die twee gaan jullie helemaal in de watten leggen. That's all......Capito...?

• 20 Juni 2016 - 21:43

Richard:

Hadieansenfred,

Een mooie start van een vakantie,eerst wat lappen asfalt onder de wielen door en dan wat lappen vlees over de tong. Willkommen in Deutschland!
    Ik ben positief verrast dat het reizen zo snel ging. Het lijkt erop dat ze eindelijk klaar zijn met de bouwstelles of is het zo dat de navi op spoed stond ingesteld?
    Lekker in de korte broek, dat is beter dan 12 uur in de regen in dit platte land. Vandaag de verwarming weer aangezet.
    Over muizen gesproken en dit is echt waar, gister liep er een muis bij ons door de tuin zo brutaal, hij keek op en was niet bang. Alsof hij wist dat jullie weer met muizen in aanraking zouden komen. Een soort van Erdogan onder de muizen zal ik maar zeggen.

Geniet, rij, drink en lekker eten met z'n twee!

Groet,

Richard

• 20 Juni 2016 - 21:54

Mirella:

Schnitzels maat 47... Het letterlijke 'dan eet ik m'n schoen op'!
    En ik denk dat die muis bij Richard zijn kans schoon zag nu de opperrmuisvanger de hort op is! Ik verwacht Varsseveld een dezer dagen in het nieuws als centraal middelpunt van de relmuizenmeeting. Maak je borst maar nat!