Een spannende dag - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Een spannende dag - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Een spannende dag

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

24 Juni 2016 | Italië, Olmo Gentile

Vandaag wordt hopelijk het geheim achter de kadaverlucht bij de ingang van de Borgo ontdekt, een spannende dag dus. Maar eerst nog even de dag van gisteren. Een hele rustige dag aan het zwembad voor de bruining en de noodzakelijke verkoeling.Rond de dertig graden dus een verfrissende duik zo nu en dan was heerlijk. Aan het einde van de middag nog heerlijk op ons eigen terras van een koele witte wijn genoten en vervolgens op naar Moasca. Een (volgens Natasja) prima restaurant, mooi terras met uitzicht op de Piemonte en heerlijk eten. Wel een eindje rijden (drie kwartier, weer volgens Natasja) maar heel goed te vinden, langs de weg van Canelli naar Asti stond het langs de weg aangegeven. 'Tussen hemel en aarde' heette het restaurant. Wij op weg, eerst een hele bekende weg, toen een nieuw stuk voor ons en na Canelli maar uitkijken naar het bord langs de weg. Maar wat we ook zagen, geen bord. Dus voordat we de snelweg op werden gedwongen (dat was zeker niet de goede richting) Natasja maar even gebeld en de weg gevraagd. Toen kwam het alsnog goed. Volgens een van de andere gasten van de Borgo legt Natasja het altijd net weer iets te simpel uit om aan te kunnen tonen dat we haar echt niet kunnen missen......

Het restaurant lag inderdaad op een hele mooi plek. Hoog op een heuvel met prachtig uitzicht over de hellingen gevuld met wijnranken. Vriendelijke bediening, een wijnkaart om van te smullen en heerlijk eten. Een adresje om te onthouden. De terugreis (met de kap open) verliep prima al schrokken we wel van wandelaars op de provinciale weg, donker gekleed en nauwelijks zichtbaar en een eenzame fietsster langs de kant van de weg op het laatste stukje richting Borgo. Weer een nieuwe ervaring zullen we maar zeggen.

Maar goed, terugkomend op de opening van deze dagbelevenis. Al enige dagen bespeuren we een nare lucht bij de ingang van de Borgo. Een kadaverlucht. En volgens een van de gasten (een anesthesioloog) moet het iets groots zijn en aangezien het grootste wat hier rond loopt aan mens is zijn de speculaties niet van de lucht. Zou het dan toch een van de jagers zijn die hier in het bos zijn Waterloo had gevonden of was het buurvrouw Maria die (voor de zoveelste keer) achterna gezeten was door haar echtgenoot en met een hartinfarct nu tussen de struiken lag te ontbinden. We gaan het vandaag ontdekken want Ed is er samen met Diva de labrador op uit gestuurd om het geheim te ontrafelen. Morgen dus de ontknoping.