Zuriches Geschnetzeltes - Reisverslag uit Eich, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Zuriches Geschnetzeltes - Reisverslag uit Eich, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Zuriches Geschnetzeltes

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

21 Juni 2016 | Zwitserland, Eich

Zuriches Geschnetzeltes

Een rustige middag (helaas voor alle Nederlandse meelezers) heerlijk in de zon. Boekje er bij, liters mineraalwater en verder helemaal niks, het ultieme vakantiegevoel. Later hoorden we van de hoteleigenaar dat het een uitgelezen dag was, de afgelopen zeven weken had het hier alleen maar geregend.

Ik had overigens een boek(je) bij mij die je de eetlust zou bederven. Twee onderduikers die op pad werden gestuurd om rollades uit een vrachtwagen te stelen, uiteraard betrapt werden door de bewaking, toch met rollades thuiskwamen en er tijdens het eten een trouwring van een van de bewakers in de rollade werd aangetroffen. Je moet het maar bedenken.

'S Avonds heerlijk buiten gegeten en genoten van de culinaire uitspattingen van de kok. Zuriches Geschnetzeltes met een flinke plak Rösti en voor Anna de specialiteit van het huis, de Tartare. Heerlijk gegeten. Aanheft einde van de avond werd het wat frisser en hebben we nog even aan de lounge bar gezeten. Niks spannends aan dus.

Uiteraard genoten van jullie commentaren. Om met de snelheidsbeperkingen te beginnen, naast de borden langs de weg heb ik ook nog een snelheidsbeperkende meerijden die in werking treedt bij 160km per uur. Deze wil nog wel eens verzaken wanneer de slaap toeslaat maar deze keer gebeurde dat niet, dus.....

De relmuizen, wat zullen we daar over zeggen. Vanuit Italië niet echt alarmerende berichten, vanuit Varsseveld met de Erdogan muis en de aankondiging van de RM meeting dus nu wel. Gelukkig hebben we huisbewaking dus we houden de boel in de gaten!

En dan nog positief nieuws voor Ad en Co, vandaag is het een bewolkte dag maar men heeft ons belooft dat vanaf morgen de zomer hier in Sempach/Eich gaat beginnen. Komt goed dus. Een goede reis gewenst!

Vandaag staat Luzern op het programma. Maar eens kijken wat de dag ons daar gaat brengen.

• 21 Juni 2016 - 18:00

Michel En Wilma:

Hoi F&A,
    Klinkt weer allemaal uitstekend.
    Er zijn middelen te koop om je meerijdster wat sneller in slaap te krijgen. Toch jammer dat je de bolide niet even op z'n staart kan trappen als daar de ruimte voor is.
    Alvast veel plezier met de rit naar de borgo...maar eens zien of de relmuizen niet speciaal op jullie afkomen:-)!
    Groetjes en geniet.
    M&W