Dode motorrijders en morsige obers - Reisverslag uit Magny-les-Hameaux, Frankrijk van Fred Meij - WaarBenJij.nu Dode motorrijders en morsige obers - Reisverslag uit Magny-les-Hameaux, Frankrijk van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Dode motorrijders en morsige obers

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

20 Juli 2013 | Frankrijk, Magny-les-Hameaux

Het was me het dagje wel. Na de (weer veel te zware) koffers te hebben ingepakt in Varsseveld en huis en haard in de goede handen van Lida en Wim te hebben achtergelaten op naar Ede. En schrik.....daar stonden nog meer koffers en tassen op ons te wachten. Volledig volgestouwd de TomTom ingeprogrammeerd en vol goede moed en goede zin op pad. Daar kwam de eerste waarschuwing, zowel op de radio als via Tom. Ongelukken rond Antwerpen, meer dan een uur vertraging. Omleidingsroute dan maar? Op basis van onze eerdere ervaringen direct maar voor JA gekozen. En dat pakte prima uit. Via Roosendaal richting Antwerpen, de ring van Anrtwerpen vermijdend en met hooguit 10 minuten vertraging op naar La Douce France. Een sanitaire (en voor Niek een BiFi) stop richting Parijs. Dat ging helemaal goed tot de in de kijkers file van een motorongeluk terecht kwamen. Niet verwonderlijk trouwens als je ziet hoe de Parijse motormuizen zich op de weg gedragen. Kamikazepiloten, met 80 tot 120 tussen de files door, van links naar rechts. Niet verwonderlijk dus dat er per dag in en rond Parijs minimaal 1 motorrijder om het leven komt.

Vlak voor Nanterre (hoofdkantoor BNP Paribas Cardif, heeft de familie dat ook eens gezien) werden we door Tom naar een tolpoortje gestuurd. Creditcard er in, slagboompje open en doorrijden. We reden toen een nieuwe tunnel in, slechts twee meter veertig hoog, die men heeft aangelegd (12 kilometer) onder o.a. Versailles door. Midden in de tunnel (toen we net het bordje 8000 meter hadden gepasseerd) kregen we van Tom de opdracht 'Neem de volgende afslag". In de Tunnel????? Maar inderdaad, in de tunnel was een afslag die ons naar een volgende tunnel bracht en vervolgens weer naar buiten naar de snelweg ri. Rouen. Prima geregeld, wat betekende dat we slechts 16 minuten na de oorspronkelijk geplande aankomststijd in Magny aankwamen.

Het hotel hadden we gekozen op basis van oa de aanbevelingen 'Zeer goed' op Booking.com. Welnu, de kamers waren prima, daar kun je niets over zeggen. Het hotel aan de buitenkant is echter wel aan een verfje toe. En wat het restaurant en de bediening betreft........

Niek dook als eerste het zwembad in en wij verpoosden ons op het terras. Drankje besteld bij een popieJopie ober (daar ontdekten we de eerste vlekken op zijn broek), een tweede ober die de verkeerde bestelling kwam brengen (met nog meet vlekken op zijn broek) en als overmaat van ramp uiteindelijk drie gerechten bracht en de hamburger voor Niek was vergeten. Daar zat het manneke..... Na een frans kwartiertje (en overigens ook een vergeten fles mineraalwater en de salade) kwam dan uiteindelijk de bestelde hamburger.

Daar zat volgens het menu echter ook nog een ijsje bij. Toen we de ober daarop attent maakten was het Tout suite en wist hij het kant en klare ijsje binnen 15 minuten op tafel te krijgen. Chapeau!

Het wijntje en de koffie toen maar eens in het Frans besteld. En dat werkte, binnen vijf minuten was de bestelling er, hoezo sjovinisten die Fransen.

Na een goede nachtrust had het sportieve gedeelte van de familie zich verheugd op een workout in het zwembad. Helaas, zwembad gesloten ivm schoonmaakwerkzaamheden, terwijl het hotel vol zit met kinderen, je verzint het niet.

Dadelijk op naar het ontbijt en dan op weg naar ons kasteeltje in Lencloitre. De limburgse tak is ondertussen ook onderweg dus dat komt helemaal goed! Tot het volgende verslag.

• 20 Juli 2013 - 10:57

Co Van Den Oever:

Met z'n allen op weg voor een familieivakantie.
    De auto (te) vol geladen met de oma's eigengemaakte gehaktballen in blik, hagelslag, pindakaas en piepers. Want in het buitenland is dat toch moeilijk te krijgen.
    Een fijne week voor jullie, maar ook voor mij. Het betekent zeven, al of niet, verzonnen verhalen via de mail.
    De eerste titel jaagt je al de stuipen op het lijf.
    Die dode motorrijders kennen we ook uit Italië. We zagen er verschillende, nadat ze ons met een bloedgang voorbij waren gereden, onder een keurig wit lakentje in de berm liggen.
    Morsige hotelletjes en navenante obers klinken mij ook heel bekend in de oren.
    Misschien een tip voor de hoteleigenaar: gedraag je wat meer als de grote Dalmoeti en instrueer de kleine dienaren goed wat er van ze verwacht wordt.......
    Veel plezier en een groet voor alle leden van de echte "de Mey-gangers".
    Co.

• 20 Juli 2013 - 11:42

Lida En Wim:

Kijk jongens zo kom je wel aan een goed verhaal en wat het weer betreft onder parijs de hele week boven de 24 graden. Succes.

• 21 Juli 2013 - 20:19

Richard:

Laten we eerlijk zijn als die fratsen (nee geen spel fout) net zo efficient zouden zijn als wij het willen, dan is de charme eraf, het hoort gewoon niet goed te zijn. En dat is het al bij de boeking, prima, dat wordt een goede vakantie! Niet in het zwembad kunnen/mogen het kan erger, onze kinderen mochten er wel in, overnachtings hotel midden in juli, maar het was de dag ervoor net gevuld met 8 graden koud water! Tres frois.
    Tis altijd wat met die Fransen....

• 21 Juli 2013 - 22:02

Michel & Wilma:

Hoi Fred, Ans en de rest van de familie,
    Met de reisverhalen van jullie laatste vakantie nog in gedachten (we missen ze nl. nog steeds), hebben we met heel veel plezier het eerste reisverslag naar Frankrijk gelezen.
    Allemaal bekende voorbeelden als je het over Frankrijk hebt. Het is een mooi land, maar het is alleen jammer dat er Fransen wonen (en werken...die is voor Fred).
    Gelukkig wonen de meeste nare Fransen in het noorden. Hopelijk gaat jullie tocht nog iets zuidelijker.
    Trouwens een knappe aktie om het zwembad te sluiten voor onderhoud bij zulk mooi weer en precies tijdens het toeristenseizoen. Een 10 met een griffel.
    Op naar de volgende ervaringen.
    Groetjes en geniet van de goede kanten van het Franse leven.
    M&W

• 22 Juli 2013 - 20:52

Astrid En Peter:

Hallo Ans en Fred,
    Via Wilma wederom geattendeerd op julie trip en reisverslag. Ik had toch sterk het idee dat jullie koud terug waren, maar blijkbaar vliegt de tijd. Mooie schets van de franse horeca. We herkennen het wel, maar anders dan zus en schoonbroer, zijn wij echte francofielen en kunnen we dit een plaats geven. Zij denken met 2 x een bezoek aan Frankrijk mee te kunnen praten, nou mooi niet.
    We hebben gisteren overigens nog uitvoerig aan jullie gedacht. Tourend met het kappie open door Noord Holland richting Enkhuizen mijmerden we alweer over de komende TrioPorscheTrip. Over iets meer dan drie weken reeds. Maar dat is voor jullie nogniet in beeld. Eerst nog een weekje La Douce France. Geniet ervan zoals de fransen het ervaren en stoor je niet aan des petits désagréments.
    beaucoup de plaisir, Astrid en Peter