Het rijk alleen, O la la - Reisverslag uit Lencloître, Frankrijk van Fred Meij - WaarBenJij.nu Het rijk alleen, O la la - Reisverslag uit Lencloître, Frankrijk van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Het rijk alleen, O la la

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Juli 2013 | Frankrijk, Lencloître

Kinderen naar Futuroscope, opa en oma alleen op het landgoed. Waar moet je dan de volgende dag over schrijven? De escapades van Oma en Opa nu ze het rijk alleen hadden? Daar zal niemand op zitten te wachten. De slechte internetverbinding? Daar hebben we al genoeg over gezegd. Nikos die al balkend aan komt rennen als hij de kinderen in het vizier krijgt? Ook oud nieuws. De accommodatie? Wel, daar kunnen we wellicht nog wat saillante details over kwijt. Aan het einde van de week worden wij, net zoals alle andere gasten, geacht het huis bezemschoon op te leveren en €75 voor de eindschoonmaak af te dragen. Ans en ik gisteren toch maar even vast de bezem ter hand genomen om de woonkamer en de keuken bezemschoon te krijgen. En wat we daar aantroffen tijdens het bezemen tartte elke verwachting. Van zeker drie eerdere gasten vonden we overblijfselen (nee, niet van hun maar van datgene wat ze genuttigd hadden) onder de kasten en de banken. Stofnesten overal dus die eindschoonmaak zal ook wel niet veel voorstellen. €75 extra inkomsten. Daarnaast zijn alle sanitaire voorzieningen van het jaar kruik. Kleine douches, sommige zonder licht, afsluiten doe je door een papiertje aan de deur om te draaien van LIBRE naar OQP, en doortrekken is en blijft elke keer een gok. Maar dat zal allemaal wel horen bij de beschrijving in de reisgids: Kasteel met authentieke details…..

De kinderen kwamen gisteren vol met verhalen terug uit futuroscope. Was prachtig geweest en iedereen had zich prima vermaakt. Oma's spaghetti vond dan ook gretig aftrek en verdiende volgens Niek een 10. Mooier compliment kun je als kok toch niet krijgen.

Vandaag gaan we een bezoek brengen aan Caroline, de host van Chateau Valcreuse waar wij een paar jaar geleden een week hebben gelogeerd. Eens kijken hoe het met hun gaat. Morgen dus wellicht weer wat spannender verhalen voor we de koffers weer gaan pakken voor de terugreis op zaterdag.

• 25 Juli 2013 - 15:33

Co Van Den Oever:

Ja inderdaad een saai verhaal.
    Geen gillende Chinezen dit Kerr, maar een kras jong bejaard echtpaar die,samen een kaars naar beneden kijkend, wachtend op de terugkeer van de enfants..
    Het verhaal over de wat groezelige verblijven in Frankrijk zijn algemeen bekend.
    Het heet niet voor niets: met de Franse slag.
    Fijne dagen nog en groet,
    Co.

• 28 Juli 2013 - 18:23

Michel & Wilma:

Hoi Fred & Ans.....
    Klinkt allemaal zeer bekend...niet het alleen zij.n van opa en oma...maar wel het schoonmaken volgens de franse slag. Wij zaten 2 jaar geleden bij vrienden in huis en daar was ook net de schoonmaakster geweest. Waarschijnlijk was ze blind en slecht ter been, want werkelijk niets was schoon. De details zullen we jullie besparen, het was te vies voor woorden.
    Nooit geweten dat Ans zo goed spagetti kon maken...laat Wilma het maar niet horen.
    Nu op naar het volgende verslag. We lopen nl. een aantal dagen achter. Wij zijn naar Osnabruck geweest om een nieuw record te vestigen. Vorig jaar hadden we 54 holes op een dag gelopen en dit jaar lag de lat op 55 holes. Helaas hebben we ons record moeten staken als gevolg van de hitte (30 graden) en onweer. Na 36 holes hebben we wijs beraad besloten te stoppen. Een van de mannen trok het qua hitte niet meer en door het onweer moesten we ook nog eens een uur wachten. Toen was het inmiddels na 4-en en werd het te laat om nog te gaan starten...de spirit was er uit. Wel heel veel plezier gehad en volgend jaar een nieuwe poging.
    Groetjes en tot snel
    M&W