Caroline en Alexander - Reisverslag uit Lencloître, Frankrijk van Fred Meij - WaarBenJij.nu Caroline en Alexander - Reisverslag uit Lencloître, Frankrijk van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Caroline en Alexander

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

26 Juli 2013 | Frankrijk, Lencloître

Na een gezamenlijk ontbijt buiten (dat gaan we nog missen) op weg naar La Roche Posay. Een paar jaar geleden zijn wij daar geweest en hebben een heerlijke tijd beleeft in Chateau Valcreuse (www.chateauvalcreuse.com). Een echt kasteel waar je door Caroline en Alexander echt als gast wordt behandeld. Na een koffietje op het terras van het dorpsplein in La Roche Posay de wandeling naar het Chateau ingezet. Het lag er nog steeds prachtig bij en we werden hartelijk ontvangen door Caroline en Alexander. Kopje koffie op het terras en lekker bijgepraat. De nieuwste ontwikkeling (de eigen wijgaard heeft vorig jaar hun eigen wijn opgeleverd) was de ontwikkeling van een eigen truffelgaard. Op een nog niet ontwikkeld stuk grond hebben ze 150 eiken laten planten welke geïnjecteerd zijn met truffelzwam. Over twee jaar moet dat de eigen truffels op gaan leveren. Ondertussen hebben ze ook een sterrenkok in dienst die gemiddeld vier keer per week kookt voor de gasten. Daarbij staat er ook een fantastische wijnkelder tot de beschikking dus hier is de plek voor het goede leven. We hebben afgesproken volgend voorjaar daar zeker weer een keer te komen genieten.

Van Caroline kregen we ook het adres van een biologische wijngaard bij ons in de buurt die een buitengewone Chardonnay produceert. Een bezoekje staat voor vandaag gepland (inclusief een proeverij). De resultaten zullen we in Varsseveld met de lezers delen.

Caroline vroeg waar we verbleven en vroeg direct of we het van Fransen of Engelsen hadden gehuurd. Toen we zeiden dat het huis een franse eigenaar had begreep ze volledig waarom het een bende was in het huis. Dat geven de fransen die bij Caroline in dienst zijn ook toe, zij zijn minder proper dan wij………

Misschien moeten jullie voor de aardigheid eens kijken op de site van topictravel.nl en kijken naar het huis in Lencloitre (FLO29). De beschrijving en de foto's doen een boel vermoeden, ik ben van plan een nieuwe beschrijving op te stellen en deze te delen met Topictravel. Het resultaat laat ik jullie nog wel weten ls afsluiting van deze reis.

De Limburgse tak van de familie vertrekt vanavond, de rest morgenochtend richting Nederland. Zwarte zaterdag dus dat belooft wat, gelukkig hebben we TomTom om ons door de ergste drukte heen te leiden. Wij hebben hier genoten, niet alleen van de vakantie, het schrijven van de dagelijkse stukjes als ook van jullie reacties. Tot een volgende reis zullen we maar zeggen.

• 26 Juli 2013 - 18:39

Co Van Den Oever:

Lieve mensen.
    Het zit er bijna op voor jullie.
    Middels de verslagen ben ik aardig op de hoogte van jullie avonturen.
    Leuk was het weer.
    Nu als de sodemieter de koffers in de auto.
    Kijk uit met die Samedi Noir et bon voyage.
    Au revoir enne ...... vergeet die wijn niet mee te nemen.

Co.

• 28 Juli 2013 - 18:29

Michel & Wilma:

Hoi Fred & Ans...
    Dat Chateau klinkt als muziek in de oortjes...een goed gevulde wijnkelder, truffels (nog wel even wachten) en een sterrenkok. Het mag zeker wat kosten per nacht?
    Grappig dat de fransen zichzelf ook niet de schoonsten vinden. Kun je nagaan hoe smerig ze zijn. Het blijven vreemde wezens:-).
    Groetjes en tot snel.
    M&W