De Telepass en vingerende Italianen - Reisverslag uit Turijn, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu De Telepass en vingerende Italianen - Reisverslag uit Turijn, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

De Telepass en vingerende Italianen

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

19 Juni 2017 | Italië, Turijn

a een copieus diner in Mont Vully (mocht je er ooit een keer komen, neem dan geen voorgerecht maar beperk je tot het hoofdgerecht, de hoeveelheden zijn van een dermate kaliber dat je na het voorgerecht eigenlijk al denkt: Waar laat ik de rest). Maar waar is waar, het was allemaal heel lekker. Bediening en service in het hotel was prima, de rust en stilte in de nacht, de glimlach van de serveerster, allemaal ingrediënten om deze plek te onthouden voor een volgende keer.

Op weg naar Turijn. Via een prachtige route langs het meer van Geneve, Montreux, het gebied van de Sint Bernard, De Gruyere region en uiteraard de Sint Bernard Col bereikten we Aosta. Daar gingen we de autostrada op en wel via het Telepass spoor. Om wachttijden en onhandig gebruik van credit cards te vermijden hebben we dit jaar een Telepass device in de auto hangen. Italianen kijken heel verbaasd als wij dat spoor nemen, wijzen op hun voorhoofd en naar links of rechts, toeteren, geven lichtsignalen en vervolgens valt hun mond open van verbazing als de slagboom gewoon voor ons opengaat! Leuk om mee te maken.

Via de bus- en taxibaan (wij zijn tenslotte argeloze toeristen) prima aangekomen in ons hotel in het centrum van Turijn. Prachtig hotel waar we de eerstvolgende twee dagen zullen bivakkeren. Na een welverdiend wijntje op het terras hebben we een eerste verkenning door de stad gemaakt. Mooie stad, veel te zien, dat gaan we morgen verder bekijken.

Ondertussen is er ook weer nieuws uit de Borgo. De hitsige herder is inderdaad weer gesignaleerd en hij schijnt regelmatig door gasten van de Borgo gezien te zijn wanneer zij ’s avonds terug kwamen van hun diner ergens in de buurt. Een wat kromgebogen figuur, wat schichtig om zich heen kijkend en altijd een zwarte kat bij zich. Ook is er nieuws over het gevonden horloge met de inscriptie ‘Caro Mario’. Het zou gaan om een verloren horloge van een van de gasten van de Borgo van enkele jaren geleden, banketbakker Mario uit België. Maar wat zijn horloge deed op de vindplaats van de overblijfselen van mevrouw de Vries is nog even een raadsel.

Morgen gaan we de stad verder ontdekken en ons zo langzamerhand klaar maken voor het ontrafelen van nieuwe geheid van de Borgo. Tenslotte is de naast de herder en het horloge ook nog de plotseling opgedoken pijnbank in een van de kamers van de Borgo.

• 19 Juni 2017 - 22:56

Mirella:

Sjonge de titel doet wederom een heel ander verhaal vermoeden. De spanning loopt op! Ik kan niet wachten tot jullie in de Borgo zijn aangekomen om aldaar op onderzoek uit te gaan.

• 21 Juni 2017 - 10:37

Michel & Wilma:

Hoi F&A,
    Wij kunnen ons alles voorstellen bij de mooie rit...kapje open en genieten!
    Nu lekker genieten van Turijn.
    Na Turijn...op naar het spannende leven van Borgo.
    Groetjes en liefs.
    M&W

• 21 Juni 2017 - 22:58

Mirella:

Ojee heeft de hitsige herder jullie al op de pijnbank gelegd?? 2 dagen geen verslag is natuurlijk not done... de spanning is bijna niet te harden!