Pirampi wordt belaagd - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Pirampi wordt belaagd - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Pirampi wordt belaagd

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Juni 2018 | Italië, Olmo Gentile

Ondanks alle waarschuwingen voor onweer zijn we na een heerlijk ontbijt met een enigszins ingezakt maar toch overheerlijk chocolade taartje op pad gegaan naar het Festival di Farfalle e Fragola. Oftewel het feest van de vlinders en de aardbeien. Op de wijgaard van Gianni en Cristina Scaglione in Loazollo was alles in gereedheid gebracht om er een prachtig feest van te maken. Lokale producenten van heerlijke salami’s, brachetto ijs, kazen en natuurlijk de heerlijke wijn van Gianni zelf stonden klaar om geproefd te worden. Daar tussen door rondleiding door de wijngaard waar ongelooflijk veel vlinders hun opwachting maakten en muziek van klassiek tot experimenteel. Zo was er een didgeridoo speler die improviseerde met een jongen die twee wokken op elkaar had gelast en daar allerlei leuke tonen uit wordt te toveren. en verdraaid, het klonk nog leuk ook. Maar ik weet niet hoe het jullie vergaat maar na een tijdje wordt dat didgeridoo gekreun toch wel een beetje irritant. Gelukkig waren het allemaal maar korte optredens. Op een gegeven moment zagen we bij de ingang van de wijngaard een kleine opeenhoping van mensen ontstaan en ontstond er een langzaam aanzwellend geroezemoes tussen de overwegend Italiaanse gasten van het festival. Wat bleek, de Prins van Scarampi en zijn gevolg hadden hun intrede gedaan en voor het eerst van zijn volwassen leven was de prins niet voorzien van een schare prikpopjes om hem heen. Heel belangstellend liep hij langs de stalletjes.

****
Na het ontbijt vroeg Pirampi wat voor activiteiten er die dag in de omgeving te doen waren, activiteiten waar hij zich zelf kon presenteren als verantwoordelijke prins. Er was een oldtimer festival in Aqui, een wijnproeverij in Mombaruzzo maar ook een festival met wijn en vlinders in Loazollo. Wetend dat de wijngaard van Gianni ook een door het WWF gesponsorde plek was leek Pirampi dat een juiste plek om zich daar van zijn serieuze kant te presenteren. Dat zou de eerste opstart zijn naar zijn nieuwe leven. Zorgvuldig koos hij zijn outfit voor die dag, een lichte broek, een mooi zijden overhemd en natuurlijk zijn tegelring met daarop het wapen van Scarampi. Hij nam zich voor om zeker met Gianni een gesprek te hebben, wetend dat er vast wel fotografen aanwezig zouden zijn om hem op de gevoelige plaat vast te leggen en zo het bewijs konden leveren voor zijn serieuze kant. Als hij maar in staat zou zijn om de ongelooflijk mooie Miss Fragola (de aardbeien miss) te kunnen weerstaan. Dat zou de eerste uitdaging zijn die dag. Op weg naar Loazolo liet hij zich vergezellen door zijn beste vriend Gluperti en zijn body guard Spierbundeli. Aangekomen in Loazolo op Forteto de la Luja drongen direct de mensen zich al aan hem op, daaronder ook de speciaal voor de gelegenheid ingehuurde schoonheden die rondliepen met glazen en heerlijke lekkernijen, waaronder die van hunzelf. Iedereen wilde een selfie maken met de prins zodat hij slechts voetje voor voetje het feestterrein kon betreden. Toen de eerste commotie een beetje geluwd was kon hij zich wat vrijelijk bewegen over het terrein. Veel van de producten kwamen van boeren die allemaal tot het grote gebied van Scarampi behoorden, boeren waar onze prins de afgelopen jaren geen enkel oog voor had gehad. Nu probeerde hij zich te verdiepen in hun verhalen en zich meer een beeld te vormen van het leven in Scarampi buiten de paleismuren waar het voor hem tot nu toe een groot feestterrein was geweest. Al rondkijkend zag hij opeens in zijn ooghoek een fragiel ogend meisje staan met een klein gouden brilmontuur terwijl ze aandachtig de hele speciale salami’s aan het bekijken was. Iets in Scarampi vertelde hem dat hij contact met haar moest zoeken, zou zij wellicht…….
*****

Na alle kraampjes te hebben bezocht hebben we nog even met de vrouw van Gianni gesproken, Cristina. We vroegen haar waar Miss Fragola was en zij vertelde ons dat Miss Fragola de avond er voor had gebeld dat ze helaas niet kon komen. Berustend haalde Cristina haar schouders op en zei: Ja dat is Italië, je moet hier altijd een plan B hebben. Toch wel benieuwd hoe het nu met dit land verder moet, in de loop van de week een mooi onderwerp om zo hier en daar eens een gesprekje over te beginnen. Vandaag hebben we een echte vakantiedag. Beginnen met de tijdschriften en de boeken aan het zwembad zodat een echt vakantiegevoel zich van ons meester kan maken. Morgen weer nieuwe belevenissen van de prins en natuurlijk Anjer. Was zij nu wel of niet op het feest van Gianni?

• 25 Juni 2018 - 16:18

Mirella:

Zo gelijk maar weer bijgelezen! Wat een verhalen, alleen krijg ik Skariempie niet uit mijn hoofd Haha. Maar na vier keer lezen werd mij duidelijk dat de i en de a omgedraaid zijn. :)

We blijven de verhalen weer volgen! Fijne vakantie..

• 26 Juni 2018 - 13:49

M&W:

Hoi F&A,
    Inmiddels weer aangekomen bij het uitstekende Italiaanse leven! Wijn, kaas, ijs, muziek, vlinders etc. Lekker genieten!
    Groetjes
    M&W