De eerste etappe succesvol afgerond! - Reisverslag uit Eich, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu De eerste etappe succesvol afgerond! - Reisverslag uit Eich, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

De eerste etappe succesvol afgerond!

Door: Ans en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

29 Juni 2012 | Zwitserland, Eich

Na vanmorgen de auto te hebben ingepakt (Anna laat niets aan het toeval over en heeft een tas met 10 paar schoenen!) en de huisoppassers voorzien te hebben van de noodzakelijke instructies voor pony's, schapen, lammeren en de tuin, zijn we vertrokken richting Italie. Hele voorspoedige reis, heerlijk over de duitse autobaan (overigens heel weinig Duitse vlaggetjes meer op de auto's..........), lekker kunnen doorrijden tot aan Basel. Daar kwamen we aan tegen een uur of vier, half vijf dus midden in de vrijdagmiddag spits. Uiteindelijk toch maar 20 minuten vertraging, dus tegen zessen kwamen we aan in onze eerste stek, Hotel Sonne in Eich. En, het hotel doet zijn naam eer aan. Volop zon, 35 graden, een fantastisch terras en heel gedienstig personeel dat binnen de kortste keren een koele Erdinger Weiss op tafel brengt. Volop genieten dus.

Vanavond hebben we hier op het terras (met uitzicht op de See) ook een tafel gereserveerd. Op de kaart staat in ieder geval mijn lievelingsgerecht, Zuricher Geschnetzeltes meg Rosti. Dat wordt dus weer genieten.

Morgenochtend, na een goede nacht, ontbijten en dan de volgende etappe richting Olmo Gentile. Ook daar zal het lekker warm zijn, hebben we een zwembad binnen handbereik en kunnen we onbeperkt gebruik maken van de huiswijn. Het leven is afzien!

• 29 Juni 2012 - 18:35

Michel En Wilma:

Hoi Fred en Ans,
    De kop is er af en gelijk goed begonnen zo te lezen/zien. Wat een verwennerij dat uitzicht, het weer en ook nog het lekkere eten (voor Fred).
    Heel veel plezier, geniet van het goede leven en tot het volgende bericht.
    Groetjes Michel en Wilma

• 29 Juni 2012 - 19:24

Mirella En Niek :

Goed te horen dat jullie de pit stop in goede orde hebben bereikt!
    En die tas met schoenen kon zeker ook niet in de auto blijven staan?? ;)
    Hoop dat de rösti gesmaakt heeft! En laat de wijn jullie nog maar even smaken, morgen nog een klein ritje en dan op naar het zwembad voor een onvervalst Bommetje!!!!! (zou Niek doen dus opa zal er ook wel gek genoeg voor zijn)
    Enjoy

• 30 Juni 2012 - 21:25

Co Van Den Oever:

Zeg nou zelf: la dolce vita daar.
    Heerlijk genieten na keihard werken.
    Veel plezier.