De eerste tocht zit er op! - Reisverslag uit Lugano, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu De eerste tocht zit er op! - Reisverslag uit Lugano, Zwitserland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

De eerste tocht zit er op!

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

26 September 2012 | Zwitserland, Lugano

Vanmorgen na alles te hebben ingeladen (en na een hele korte nacht) op weg gegaan naar Lugano, onze eerste stop. Voor de trouwe volgers van ons dagboek zal de term 'ansenfredweer' geen geheimen kennen. Nu, we hadden echt onvervalst ansenfredweer. De regen kwam met bakken uit de lucht vandaan, dus de snelheidsbeperkingloze stukken autobahn konden slechts met veel moeite met 150km/uur worden genomen. Maar gelukkig was het nog steeds erg rustig, met veel trucks keurig op de rechterbaan en links een paar noeste arbeiders en een paar verdwaalde verlate vakantiegangers.

Zo rond een uur of acht de eerste p-pauze met een heerlijk kopje koffie en een onvervalste krentenbol met kaas van Bakker Dokus van der Zande (@Dokus, de rekening komt later wel) en vervolgens weer op weg. Helaas nog steeds regen en toen de regen op hield waren we al bij de Zwitserse grens en was het weer 120 km/uur.

Voor we het wisten zaten we al snel zo'n 80 km voor de Gotthard en voor alle zekerheid nog maar even een p-pauze ingelast (eigenlijk gewoon een excuus om lekker koffie te drinken, want zulke zeikerds zijn we eigenlijk niet!). Daarna op naar de Gotthard. En wat schetst onze verbazing: In tegenstelling tot eerdere pogingen reden we deze keer zonder enige wachttijd zo de tunnel in. Betekende dat we zo rond een uur of half twee al bij ons hotel waren in Lugano.

Mooi hotel, net een beetje uit het centrum en op 100 meter van het Lago di Lugano. De koffers naar de kamer gebracht (een portier durven we het niet aan te doen) en vervolgens de wandelschoenen aangetrokken en op naar het lago en de Via Nassa.

En ja hoor, alle designers waren vertegenwoordigd, Louis V., Ermenegildo Z., Gucci, Benneton, CooP, etc. Langs de etalages lopen is dan het leukste (en ook het veiligste) maar uiteraard is het nog veel leuker om op een terrasje te gaan zitten en onder het genot van een espresso doppio mansen te kijken. Veel niet van moeder natuur meegekregen accessoires bij de dames en bijzondere pakken en hairfusions voor de mannen. En natuurlijk de duurste uitvoeringen van Audi, Mercedes, Landrover en Porsche (maar om de laatste dan in geel te laten leveren...........)

Vanavond in het restaurant van het hotel een Pizza Originale en dan vroeg de koffer in. Morgen is het weer vroeg dag, we willen om 7:30 uiterlijk vertrekken om de laatste 400 km te doen. Tenslotte moet er morgenmiddag gewerkt worden (Fred), geshopt worden (Anna). Morgenavond staat het galadiner met Jean Michel Cousteau op het programma, dus of er morgen al weer een update komt is nog ff de vraag. We doen ons best.

• 26 September 2012 - 23:06

Mitella En Niek:

Zo te lezen hebben jullie het weer getroffen..
    En een gele Porsche is niet lelijk ;) geen Twingo's gezien?? Haha

Eet smakelijk morgen!
    En een voorspoedig vervol van de reis.

• 26 September 2012 - 23:16

Lida En Wim:

Ja Fred dat risico van een beetje regen heb je in dit jaargetijde, maar verder veel succes.

• 27 September 2012 - 10:04

Ad En Co:

...... de duurste uitvoeringen van Audi, Mercedes, Landrover en Porsche .......
    En hoe zit het met de BMW's?

• 27 September 2012 - 11:08

Annelies Kaljee:

leuk om jullie reis weer te volgen en om te vertellen dat het met Pip prima gaat.Goeie reis verder en nog veel smakelijk etens!!!

• 28 September 2012 - 10:21

Michel & Wilma:

Hoi F&A,
    We verheugden ons weer op de mooie verhalen en ja hoor...daar zijn ze weer.
    Het begint er steeds meer op te lijken dat de rest van Nederland beter thuis kan blijven als jullie op vakantie gaan. Dit geldt natuurlijk alleen voor die mensen die geen regen (en mogelijk straks sneeuw) tijdens hun vakantie willen hebben.
    Uiteraard goed te horen dat de reis goed is verlopen en dat jullie hebben kunnen genieten van alle mooie auto's, de heerlijke koffie, de pizza's e.d.
    Op naar het volgende reisdoel...Monaco...dat zal de overtreffende trap worden:-).
    Groetjes en geniet er goed van samen.
    M&W