Zelfs de taxi is een Bentley Continental! - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Fred Meij - WaarBenJij.nu Zelfs de taxi is een Bentley Continental! - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Zelfs de taxi is een Bentley Continental!

Door: Fred

27 September 2012 | Monaco, Monaco

Vandaag hebben we een soort tunneltocht gedaan. Na vanmorgen na een gezond en klein ontbijtje in Luganon zijn we om half acht vertrokken naar Monaco. Lekker rustig op de weg en heerlijk door kunnen rijden. Alleen, vanaf Genua richting Monaco rij je langs de kust tenminste dat zie je op de navigatie) maar daar krijg je weinig van te zien. Het is de ene tunnel naar de andere. Pas zo'n kilometer voor afslag Monaco verandert dat en kun je de Mediterranee zien (zo blauw zo blauw zo blauw!)

Na een puzzeltocht door Monaco zagen we de ingang van het Fairmont en konden we onze auto afgeven die vervolgens door Henri werd weggereden. Sergio had ondertussen de bagage voor zijn rekening genomen en ons een briefje gegeven met de mededeling, "When you have your room number I will bring it to you!" En dat gebeurde. Daarbij zei hij ook nog: You 'ave Royal Service, which means that you just have to dail 0 and everything will be arranged for you, 24 hours a day……' Het moest niet gekker worden. We hebben een prachtige kamer gekregen, met balkon en zeezicht, je luxe straalt er van af. Gelukkig wordt de rekening betaald door de firma die mij heeft uitgenodigd, een maandsalarisje is hier zo weg……..

We zitten overigens in de 'Fairmont Hairpin', wat formule 1 fans wel wat zal zeggen. En die wordt natuurlijk ook volop benit door de locale bevolking om hun Ferrari's, Audi's R8, Jaguars XKR en Mercedes SLR te laten horen. Het is echt ongelooflijk wat je hier ziet rondrijden. Waar je in NL voor naar Louwman moet rijdt hier gewoon rond. Zelfs de taxi hier is een Bentley Continental…….

Voor de middag strak in het pak, wat bleek: De bijpassende zwarte schoenen waren nog thuis! Probleem, want bij een grijs pak staan geen Timberlands of blauwe Mocassins. Goede raad was duur, toch maar even snel naar de shopping maal. Society Club werd ons aangeraden, Binnengekomen werden we geloodsd naar een plank met zwarte tutschoenen maar ja, je moet toch wat. Een paar modellen waren er nog in maar 45. Voorzichtig toch maar even onder de schoenen naar de prijs gekeken en toen waren ze helemaal niet mooi meer. €550 voor een paar schoenen tot zelfs €1150 voor een paar halfhoge (maar wel echte TOM Fords hoor meneer!!!) . Toch maar ff verder kijken. Gelukkig was er ook nog een 'normale' schoenwinkel dus voor €145 was ik de man!

Anna heeft geshopt (keurig netjes binnen budget) en heeft vanmiddag heerlijk op ons balkon op het ligbbed liggen lezen. Straks gaan we in gala en dan op naar het Oceanographic Museum. Dat wordt genieten! Morgen meer!

(en o ja, op de conferentie waren hele goeie sprekers……….)

• 27 September 2012 - 22:30

Co Van Den Oever:

Ja hoor, toch nog aan het einde van dit decadente verhaal een piepkleine mededeling over het werk. Chapeau.

• 28 September 2012 - 10:33

Michel & Wilma:

Hoi F&A,
    Allereerst...fijn te horen dat de sprekers goed waren. Daar doe je het tenslotte allemaal voor:-).
    We blijven mannen en we blijven ons vergapen aan mooie auto's...helemaal niets mis mee.
    Nu slapen jullie al gratis en dan moet Ans binnen het shopbudget blijven en jij vertikt het om €550,- voor schoenen uit te geven. Dat valt ons wel een beetje tegen.
    Zo te lezen is het zo waar droog. Genieten er vooral van!
    Hopelijk hebben jullie een fantatisch gala gehad (en heeft Fred geen blaren op zijn voeten door zijn "goedkope" nieuwe schoenen) en lezen we snel de verhalen daarover.
    Groetjes en tot snel weer.