Van Barbera naar Weissburgunder - Reisverslag uit Baden-Baden, Duitsland van Fred Meij - WaarBenJij.nu Van Barbera naar Weissburgunder - Reisverslag uit Baden-Baden, Duitsland van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Van Barbera naar Weissburgunder

Door: Ans en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

07 Juli 2012 | Duitsland, Baden-Baden

Vanmorgen genoten van het laatste ontbijt op Borgo Vallone. Ed had speciaal voor ons zijn overheerlijke bruine suiker-kaneel taart gemaakt en (ondanks de voorwaarde dat je het recept pas kreeg als je tien keer op de Borgo was geweest) hebben wij het gekregen. De belofte om de tien keer dan toch vol te maken was dan natuurlijk snel gemaakt. Want wat hebben we het naar ons zin gehad op de Borgo. Fantastische ambience, lieve Natasja en hulpvaardige Ed die ons verblijf tot een wederom fantastische ervaring hebben gemaakt. Met weemoed namen we afscheid en zaten nog geen 10 km op weg al weer na te denken wanneer we ons volgende verblijf op de Borgo zouden plannen. Tenslotte moeten we naast Natasje en Ed ook onze familie van Il Giardinetto weer bezoeken.

Na het ontbijt richting Baden-Baden. Vooraf nog snel even (op basis van de tip van Erik en Monique, waarvoor nog onze hartelijke dank!) een reservering gemaakt voor een tafel bij hotel Heiligenstein.

Wachttijd voor de Gotthard viel deze keer gelukkig mee, 12 minuten en daarna kon het gas er op! Richting Zurich drie maal verrast door open en gesloten Ferrari's (gaan toch iets harder dan de Volvo, zeker als die afgeladen is met wijn) maar over het algemeen lekker door kunnen rijden naar Heiligenstein/Baden-Baden.

Nu we het over de wijn hebben, gisteren zijn we ook nog even op de valreep naar een stokerij van Grappa geweest. een heerlijk traditioneel Italiaanse bedrijfsvoering, tafeltje met een kast vol grappa om te proeven en de baas in z'n T-shirt, alleen Italiaans sprekend, die ons alle soorten Grappa's liet proeven. De Barolo grappa van 50% was de top, dat was de laatste die ik bewust heb geproefd. Kijkend naar de prijslijst (duurste €13) hebben we noodgedwongen toch maar weer vier Grappa's meegenomen, leve de Volvo.

Hotel Heiligenstein in Baden Baden is echt een aanrader (ook hiervoor weer dank Erik en Monique!). Goed hotel, prima restaurant, uitgebreide wijkaart, lekker rustig, dus een ideale plek om af te kicken van een heerlijke week Italie op de Borgo.

Natasja en Ed, nogmaals hartstikke bedankt voor jullie goede zorgen, de aandacht, de goede gesprekken en een heerlijke week op Borgo Vallone (www.borgovallone.com).

Arrivederci e la proxima!

• 08 Juli 2012 - 06:49

Co.:

Even gedacht dat jullie je wel in Italië zouden gaan vestigen, maar nu dan toch op de terugweg. Home sweet home. Want dat is het leukste van vakantie: weer fijn naar huis. We nodigen onszelf uit om de verhalen te horen en, nog belangrijker, de wijnen te proeven.

• 09 Juli 2012 - 08:21

Michel & Wilma:

Hoi Fred & Ans,
    Goed te horen dat Baden Baden jullie ook goed is bevallen! Wij gaan over een aantal weken ook die kant uit.
    De (smaakvolle) berichten over jullie trip naar Italië hebben we weer met heel veel plezier gelezen.
    Zo waar hebben jullie dit keer een keer goed weer gehad...jullie hebben het verdient.
    Groetjes en tot snel.
    M&W