Borgo Vallone - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu Borgo Vallone - Reisverslag uit Olmo Gentile, Italië van Fred Meij - WaarBenJij.nu

Borgo Vallone

Door: Ans en Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

01 Juli 2012 | Italië, Olmo Gentile

We zijn op onze stek voor de komende week. Na een tocht van vierhonderd kilometer, met natuurlijk weer meer dan een uur wachten voor de Gotthard (slecht geregeld door die Zwitsers) kwamen we via onze bekende route weer terecht in the middle of nowhere. Ed en Natasja wachten ons al op en stonden binnen de kortste keren klaar met koele witte wijn en bubbelwater. Geserveerd bij het zwembad, dus optimaal genieten.

En dan is de enige vraag die je op dat moment bezig houdt: 'Waar gaan we vanavond eten?' Gekozen voor een bekende plek, tien minuten rijden van hier, tenslotte hadden we vandaag al genoeg gereden. Op naar St Giorgio, waar de weg ophield bij het restaurant. Simpele kaart, simpele wijn, simpel restaurant, maar wat een heerlijk traditioneel Italiaans eten. Moeder en zoon staan in de keuken, spreken geen woord over de grens, maar koken dat ze kunnen. Weten we in ieder geval weer hoe de tomaten in het echt smaken.

Teruggekomen in de Borgo stond en een dienblad met twee glazen op ons bed met de volgende tekst: 'Als jullie nog in de hottub willen, er staat een flesje koud voor jullie!' Daar maakten we dus graag gebruik van. Heerlijk in de hottub, glaasje bubbels er bij en genieten van de maan en de sterren. Een fantastische ervaring.

Vandaag staat de zondagslunch op het programma, een belevenis die we ons van vorig jaar nog heel goed kunnen herinneren en waarbij met name de afsluitende rozengrappa met de Opa van de familie het pièce de résistance was!

Het weer is overigens, in tegenstelling tot onze eerdere vakanties, helemaal top. 30 graden, zonnetje, windje, het kan niet beter!

Groeten uit een zonnig Olmo Gentile

• 01 Juli 2012 - 07:28

Co Van Den Oever.:

Het valt niet mee daar.
    Wat een gedoe.
    Eten - drinken - zongerijpte tomaatjes -bubbels en als klap op de vuurpijl de hottub.
    Ik vind het prachtig hoor allemaal, maar blijf toch zitten met een vraag: die schoenen van Ans. Ik wil wel een foto zien waarop ze haar Meindels aan heeft om een ferme bergwandeling te maken. (Knie Fred is geen excuus). Lieve schatten geniet van alles daar en ik kijk uit naar het volgende bericht (met foto). Ciao Co.

• 01 Juli 2012 - 09:33

De Oppassers:

Fijn dat jullie zo genieten, de oppassers genieten ook.